kärlekskrank

Katten mår inte bra. Den äter inte, den är rastlös. Det låter som den har fått nåt i halsen, den jamar och både ljust och mörkt.
Jag tänkte att vi får lämna bort den till en jägare. Arvid tyckte att vi skulle ta den till veterinären. 

Idag när jag skulle gå ut satt två katter utanför och lät likadant! ÅH! Epidemi?? 
Eller vänta nu....hmm!

Äter inte ....fjamsar omkring.....gör sig snygg.....pratar konstigt. Det gick upp ett ljus. Jag drog lite paralleller, jag ser mönstret. Samma mönster som vissa andra i familjen uppvisar. Det handlar om hormoner. Jag fick ringa kattexpert Nilsson i Romsås för att få det bekräftat.

Vad katten vill är helt uppenbart, nu vill den inte  ens komma in till natten. Dessa ungdomar!












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0