and i love it!

Snö snö snö och det i massor. Grannen "Järn-Åke" frågar mig nästan varje dag om jag fortfarande tycker det är mysigt.-JA! svarar jag och skrattar, jag tycker fortfarande det är mysigt. Snö är fantastiskt.

I lördags var vi i Högryd och ägnade oss att skotta fram en hel gård. Jag började med att imponera ( hoppas jag!)både på min man och min far genom att skotta loss den fastkörda traktorn..Girlpower!! :) sedan ägnade vi oss åt olika aktiviteter allt efter styrka och kunskap.


Axel tog spaden och skottade framför dörrarna




Rob fick en större skyffel och ett större uppdrag.




Arvid körde snöskyffel med motor på.





..och vi tjejer la beslag på traktorn. Det var inte den snabbaste skottningen världen har sett men det var vansinnigt roligt att köra snö. Funderar på att anmäla mig till frivilligkåren om det finns någon.

I Johannas ålder hade jag kört traktor i 8 år men då bodde vi ju på landet och jag var pappas dräng. Nu var det J´s tur att pröva på. oj oj oj fram och tillbaka, tvärnit och ryck och många skratt-härligt!



Mormor gjorde det hon är bäst på, fixade fika och mat-mums!



och flingorna dalar fortfarande.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0