liten söt historia och bara en halva?

William 8 år:
Fröken vet du varför männen lägger huvudet på sne´när de ska tänka?
Jo, för att de båda hjärnhalvorna ska komma i kontakt med varandra.

:)




Tror faktiskt att jag ska se om det fungerar lika bra för oss kvinnor det hade varit praktiskt i många sammanhang.



.........................................................................storyn fortsätter efter 3 timmar:



Efter detta inlägget åkte jag till Hössna för att hämta lite fotbollskillar. Där förbereder jag min handlarlista och börjar fundera på min plånbok...min plånbok???
Just det, jag ställde all packning och jobbväska innanför dörren på skolan för att plocka upp den med bilen....där skulle jag lutat lite på huvet för jag glömde att stanna och packa in i bilen.

Jag lutar jättemycket på huvet och kommer på den geniala ide´n att köra hem en av grabbarna och samtidigt hämta väskan på jobbet och sen åka till stan igen.

När jag och sonen hamnar på ica och ska ta scannern så öppnar jag plånboken och munnen samtidigt, tomt, tomt, tomt INGA KORT!!!
Jag lutar jättemycket men trots detta lyckas mina två halvor inte få kontakt-Var är mina kort!
I samma sekund som min son inte öser beröm över mig och inte tycker att jag är hans smartaste mamma kommer min räddare i nöden: kollegan Pia!
Frukosten räddad.

Jag har bokat tid hos hjärnkirurgen, jag måste verkligen få veta på allvar det jag länge anat-bara en halva???





Kommentarer
Postat av: mor

Det kan inte vara så att den ena halvan är ihjältjatad av krävande omgivning?

Skaka lite på huvudet nästa gång nån kräver något av dig så ska du se att det ordnar sig.

2010-08-27 @ 10:53:28
Postat av: Veronica

Men var var egentligen korten? Fortfarande nyfiken!

2010-08-27 @ 17:46:01
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0