ashdust in my brain

Jag tror att det är aska-nedfallet som blockerar fantasin, en bloggtorka kommer sprida sig i vindens hastighet och den har börjat i Hökerum.......


Vad jag är nöjd att vara hemma det behöver inte hända så hemskt mycket ute i världen innan man uppskattar sitt hem.
Fast å andra sidan så kunde man ju fått vara med om sitt livs bussresa. Läste på dn.se om alla som ska bussas hem från Istanbul, Barcelona och Aten. Det är ju ändå lite coolt. Det kanske är så vi får resa framöver om det lilla utbrottet inte ger sig.
Bila till Turkiet? Vilka ska med?

Vi har en resa bokad i Juni och jag har redan börjat göra en lista på vad vi ska hitta på för de insamlade semesterpengarna om resan inte blir av.

1. Färg och tapeter, efter 10 år och tre barn är det lätt slitet.
2. Mattor, samma här 10 år och samma tre barn, lätt sunkiga och förresten har två mattor redan åkt ut.
3. Sängstomme, efter 10 år och inköpt under slädmodells-eran, utslängd.
4. Hallen behöver fräschas upp.
5. ....vid det här laget är nog kassan tömd så ingen ide´att fortsätta listan.

Det är en spännande tid vi går mot semester eller semester inte.
Vi har en spännande oplanerad söndag framför oss också undra hur den kommer att sluta?

Gör er en bra vecka!

Hang on babies and gentlemen.















Kommentarer
Postat av: Åse

Ja det är konstigt vad vi blir handfallna när det händer sådana här saker.

Vad är det för fel med bussemester?

Min gamla mor och hennes man (idag 84) sitter fast på Teneriffa. Har inte en aning om hur det är med dem efter sin 2-veckorsvistelse där.

Det är väl alltid någon som tar sig an dem får jag hoppas!

Kram från Åse

2010-04-18 @ 16:30:19
URL: http://rapportfranlandet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0