drivna bok-krängare

Det ringde på dörren och utanför står tre(!) bokförsäljare. De visar glatt färgglada barnböcker och berättar hur bra och intressanta de är. Som proffsiga försäljare gör så pratade de inte om något pris utan lät mig tro att de var gratis och bara en gåva till "DIG Annika Maria Lööf" som det brukar stå på reklamen. 

De blandade till och med in min yngste son och lockade honom att vara med och välja (klassiskt fuletrick).

Vi valde fyra fina böcker och sa "tack så mycket- vad snälla ni är!" och ska just stänga dörren..

- sådär 17, 20 kronor tänkte vi!
Jaha!? Ok äääh..mmm....
Jag går och hämtar en tjuga och räcker glatt över till de tre.

De står kvar och ler inte som jag väntat.
-eller menade ni 17, 20 för varje??!! frågar jag.

Det är visserligen fina böcker, Pettson, Alfons mfl men för varje det blir ju nästan 100 spänn!

-Nä, det är ok, det räcker så.

Jag börjar misstänka att allt inte står rätt till och känner att jag måste ställa lite kontrollfrågor.
-Vet mamma om att ni är ute och säljer era böcker?
Jodå det var visst ok.

Hej då fröken! ropar de tre försäljarna när de springer ner för grusgången.

Jag måste nog ringa till "lagerchefen" på nästa gata för att checka att de har koll på svinn-siffrorna och om de vet att barnen har "svarta affärer" vid sidan om...:)         



Nu du Findus är det REA på oss. 17, 20 kr sådär!










Kommentarer
Postat av: Marinette

Var detta tre kända boksäljare även för mig?

2010-04-10 @ 14:09:59
Postat av: Anonym

Två födda samma dag och en till med gäll röst :)

2010-04-10 @ 14:57:25
Postat av: Marinette

Misstänkte detta!

2010-04-12 @ 17:53:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0