morgondagens problem



Vilka kloka ord.
Tyvärr kommer ju "i morgon" lite fortare än man anar ibland. Idag skulle jag vara väl förberedd inför tisdagen. Jag hade planerat att handla. När jag kom till stan hade jag glömt pengarna hemma. Tokigt.
Tanken var att maten till personalmötet skulle förberedas och att Axel skulle få med sig något gott till sin utflykt.

Jag är fritidspedagog och på jobbet är jag van att svänga mig med en snål budget. Det har lärt mig att koka soppa på en spik och att snabbt hitta alternativa lösningar.
Någon i min familj kommer att få skynda sig hem efter jobbet i morgon för att svänga ihop lite mat till sina kollegor och någon kommer att sitta i skogen och mumsa på chokladbollar gjorda på mosat knäckebröd, ströbröd, bregott, kakao, socker och vaniljsocker. "Bollsocker" utanpå såklart.

Så blir det.

Pia kan du hålla ett öga på A i skogen så han inte du vet, "vomerer" som Vera och Myra skulle sagt.

*******************'

Tittade ikväll på Svenska Hollywoodfruar.
Snart kommer uppföljaren.
Svenska Arnabofruar.
Håll i er! Det kommer att bli göörspännande.
Del ett blir ett avsnitt där fruarna spelar tennis med personlige tränaren Jan.
Ett annat där dammsugaren strular.
Det tredje kommer förmodligen utspela sig i kön på Icatornet.

Nu ska jag väl inte avslöja allt innan det går i sändning lite spänning sparar jag.


Dröm på och kom ihåg att vara välplanerad funkar bra men livet blir lite mer crazy med knäckebrödsnegerbollar.

A/*










Kommentarer
Postat av: Nina

Annika, nu finns där ett inlägg för att du bad så snällt. Ett i månaden kan man ju kosta på sig ;-)

Ser fram emot programmet, känns som om jag skulle kunna känna igen mig lite.

Ha´t gött.

2009-09-15 @ 22:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0