en fossil

Fler berättelser direkt från verkligheten.

Fröken!
-ja.
Vi har en damm den är nästan 16 meter djup!
- Oj då! då är det väl ingen grävmaskin som grävt den eller?

-Nej jag och min storebror tror faktiskt att det är en fossil som störtat där.
Vi har hittat rester från den på vägen lite längre bort!

Med en portion god fantasi så har det kanske störtat en "fossil" rakt ner i Grovareskogarna, spännade. 

Han var så eggad av fantasin så jag struntade i att påpeka att det förmodligen var missil han menade.
Det kändes liksom inte rätt att sticka hål på hela grejjen med att vara viktig.
Innan samtalet var över var de flesta runt bordet också helt övertygade att det var en haj som simmade runt i dammen.

I Grovare? Tja varför inte.

Konstigare saker har hänt.
Anna Anka 38 år tex. Det kan inte vara sant.
Mer troligt med hajar i Grovare.





Kommentarer
Postat av: Marinette

Haha, där tror jag att jag har en stark aning om vem fossilberättaren är.

2009-10-06 @ 20:16:23
URL: http://marinetteoberg.blogg.se/
Postat av: Åse

Man kan verkligen få höra roliga saker ur barnamunnar!

Tack för en trevlig dag. Jag kommer gärna tillbaka.

Tog en sväng över till Kerstin E. Hon hämtade genast almenackan och antecknade datumet.

Hon tyckte det lät kul!

kram Åse

2009-10-06 @ 21:47:12
URL: http://rapportfranlandet.blogg.se/
Postat av: Lotta

jösses! ja mycket konstigt och skumt händer här ute i Grovare och jag har hellre hajar i dammen än A Anka....

Tack för att du kikat in hos mig och ja det blir nog en helg med jultema, så glögg och något tillbehör väntar på dig!

Ha det gott, Lotta

2009-10-18 @ 19:44:17
URL: http://www.lottaspyssel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0