vintern rasat ut...och lite till


När dammtussarna inte längre är dammråttor utan snarare dammkameler finns två alternativ. Det ena är att öppna djurpark och börja ta inträde och det andra och lite mer traditionella alternativet är att städa. Vi bestämde oss för den lite tråkigare städvarianten. Eller rättare sagt jag bestämde att på fredag är ALLA hemma för då ska vi ha storstädning.
Vilken tur att det var sånt fint väder för då kunde vi praktiskt nog slänga ut halva bohaget på altanen.

Det är lite komiskt hur det hela går till ...och det är alltid lika dant.
Pappa Lööf blir supervarvad och vill att det hela ska gå i raketfart, mamma vill att det ska bli välggjort, storasyster börjar med att dra ut HELA garderoben, storebror stoppar händerna i byxfickorna och förklarar hur trött han är (förmodligen alldeles paralyserad av vad vi andra håller på med).
Mamma som är lite av en arbetsledare i projektet ser hela tiden till att alla har att göra och får ryta till rätt kraftigt mellan varven för att den paralyserade ska få ngt gjort.
Lillebror tycker att han har gjort sitt när legot är städat och försvinner till grannfamiljen.

Varje gång ser jag framför mig hur hela huset ska blänka och skina men vi hinner liksom aldrig till hela huset. Idag blev ialla fall övervåningen klar.
 Vi hade en deadline kl 16 då det serverades  i Högryd och det vill man ju inte missa.




         




Kvällen avslutades i Härna med lite tennisspel (?). Får vi bara träna lite mer och få de stela knäna att böja sig så kan det nog frampå eftersommaren iallafall likna tennisspel. :)
Det är tur att banan ligger ute på landet med en tom kohage bredvid och att det är väldigt lite trafik på vägen.....humorgalan på TV ikväll kunde lätt ersatts med vår tennistimma.haha.





Goodnight sweethearts!




Kommentarer
Postat av: veronicasfoto

Jag har ett illustrationsuppdrag till dig. Presenterna har landat i brevlådan. Tänkte ge dig uppgiften att illustrera varsitt personligt kort till de båda... Du gör ju grymma illustrationer. Så skriver vi ut dina fina bilder ock klistrar in dem i fina kort som jag fixar!

Kan du ex. inte illustrera de nyblivna familjerna?



Angående ditt städprojekt... Ni är ju helt fantastiska! Du får gärna skicka hit familjen Lööf. Vi har varken dammkarameller eller råttor. Vi kör mer på ett tunt men heltäckande dammlager. Har för mig at jag läste i senaste Elle interiör att det är inne i år att ha heltäckande damm på golven. Eller?

2009-05-02 @ 11:05:47
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Ellen

Så gott att få bort allt damm! Vi ägnade vår fredag till att rensa ogräs, sätta potatis m m i trädgårdslandet. Senare på kvällen kunde jag knappt resa mig p g a ryggvärk. Har fått med mig träningsväskan till jobbet idag.... Vi ses på onsdag!

2009-05-04 @ 08:22:01
Postat av: Nina

Haha, det där var kul att läsa. Är impad över din ledarförmåga. Tycker det ser extremt skinande rent ut. Hur länge håller det i er familj :-)

Ha en go jobbarvecka och hur går det med frierikampanjen mot M ni skulle börja med? Hälsa honom att någon gång i höst skulle va kul.

/Nina

2009-05-04 @ 20:46:12
URL: http://dowerfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0