Gratis är gott!

Idag var värmen alldeles gratis. Blue sky for free. Plocka så mycket som du orkar bära.
Blommorna är vackra och höet luktar gott.
Det är sommar på riktigt.

Bilen packades med brudar, packning och en Arvid. Kosan styrdes mot Öckerö. Jag kör bilen och lyssnar med ett halvt öra bakåt. Det fnittras och diskuteras. Det spelas musik och sms:as. Tre par kulörta solglasögon i backspegeln.
Det är då jag upptäcker en känsla som jag inte trodde kunde existera. Jag är genuint avundsjuk på tre 13-åringar varav en av dem är min egen dotter!
Helt plötsligt vill jag vara en i gänget, vill ha sommarlov, vill vara på väg till ett fotbollsläger. Vill vara tonårssprallig och göra knäppgrejjor. Vill till och med ligga på en luftmadrass och käka chips.
Det är bara att ta sitt förnuft tillfånga, tala vänligt men bestämt till intellektet att det inte är helt dumt att vara 37 heller. Faktiskt himla bra är det till och med
.   

Efter vi dumpat av brudmaffian på Nimbus roddade vi om upplägget. Plast och pastell byttes mot metall och AC/DC.
Arvid skulle få en tröstrunda pga att han inte kunde vara med på lägret. Det fanns två önskemål. Stadium XXL och "Donken".  Efter dessa besök var en extra fattig och en riktigt nöjd.

Den fattiga var också nöjd för inte är det ofta det blir ensamtid med min mellangoding.



Den här utsikten hade vi genom bilfönstret i färjekön från Hönö.


Rätt OK om du frågar mig.

Sunshine /a♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0