prao med cola som lön


Mitt jobb erbjuder  varierande arbetsuppgifter. I måndags bakade jag 28 rulltårtor och idag fick jag ringa en förälder för att tala om att sonen hade fått ett bett av en vattensork.

Hade jag haft kameran igång så hade det vart ett riktigt präktigt youtube-klipp på hur några små pojkar badar i en damm, upptäcker 2 vattensorkar, jagar och försöker fånga den ene-LYCKAS!  Blir biten, kastar herr sork 2 meter upp i luften. Sork förvandlas till akrobat, saltomortal, pladask,  medvetslös, skadad.
Jonas gjorde ett barmhärtighetsmord och så var storyn slut.
20 stumma barn står på andra sidan dammen med tappade hakor.

Ibland har jag med min privata prao, Lisa. Hon tycker att vårt fritids är mycket roligare än sitt. (idag tack vare ett litet djur?!)

Efter avslutad arbetsdag tog jag, Axel och Lisa en sommartur på cykel till stan.
Ett dopp på prången och sedan lön i form av cola och glass på Bryggan.

Det är märkligt att bara för att man har tagit cykeln till stan så känns hela Ulricehamn som en outforskad semesterort. Till och med Ica blir lite exotiskt. (För få semesterinput de senaste åren kanske?)
Vem behöver rivieran?

Klockan är massor, det är ljust, fönstret är öppet, jag njuter, jag lever, någon snarkar. Det är dags. God natt.   

Kommentarer
Postat av: Ellen

Så härligt det ser ut! Vi får planera in en cykeltur framöver:D

2009-06-26 @ 06:56:02
Postat av: veronicasfoto

Glöm inte berätta för Jonas att han står omnämnd på din blogg. Han verkade besviken för att jag inte skrivit ett ord om honom...=)

2009-06-26 @ 22:03:45
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0