En Ernst-dag, fast på riktigt!


Himlen är blå.
Vi tar morgonrunda, njuter av hur det låter när vinden leker i den nästan mogna rågen. (eller möjligtvis kornet) 
Melon och grape till frukost, utomhus.
Letar upp pytsar och burkar och går till hallonsnåret.
Tar en cykeltur till hamnen och köper nyfileead torsk.

Njuter av en nybakt, fransk hallonkaka med pavlova-grädde.
Går till affären och köper bröd till hallonkrämen som ska kokas ikväll.


Ser ni framför er hur helikoptern som tar flygbilder till tv-reportaget svävar över våra huvuden??
Hur den glade fiskaren ser ut när han lämnar över tåååsken till oss??

Så sketans helylle!!
...och så har vi väldigt trevligt sällskap också
hallon1





Vi är så glada hahaha!







Inte en spricka i fasaden så långt ögat når!  :)  
(Lugn, de finns men måste inte skriva om allt eller hur?)

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Va gött!

2009-07-17 @ 09:48:37
Postat av: Fru Nilsson

Ernst-dag? Ni gick väl barfota hela dagen?

Nu är nästa gäng på väg...Hoppas ni har varit ute och gått mycket, för här laddar vi med fika.

2009-07-17 @ 09:56:32
URL: http://vardagsglimtar.blogg.se/
Postat av: veronicasfoto

Oj, ni är ju alldeles solbrända! Själv tänkte jag bege mig ut i solen för första gången för i år nu. fast det är lite kallt ute.



Du måste lära mig vad den där ryska hund-grädden är för något? =) Pavlovs hundar har jag hört talas om men läste aldrig de sidorna i boken som handlade om grädde...



Ha en fortsatt härlig sommar, kramar!

2009-07-17 @ 10:48:53
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Pia

2009-07-17 @ 16:38:20
Postat av: Pia

Hej.. vad skönt ni verkar ha det.

Själv har jag varit på roadtripp till Västervik en härlig stad.Matilda passade på att få blindtarmsinflammation under pågående Hultanfestival.Men jag kan starkt rekommendera deras övernattningslägenhet på förlossningsavd.det fanns ju en del snygga läkare.Men nu är vi hemma igen och nästa resa blir till Oslo om några dagar /kram och nyp i stjärten /Pia

2009-07-17 @ 16:47:53
Postat av: Anonym

Hej!

pavlovagrädde = vispad grädde blanda med kesella söta med florsocker ca 2-3 msk och ev lite vanilj socker...gottgottigottgott.



Härligt Chris!!! We love your FIKA!

2009-07-17 @ 17:55:15
Postat av: Anonym

TAck för tipset. Kanske något att testa gränserna med. En båt, ett tält och tre gangsters + Micke :-)

Men jag gillar utmaningar, haha!

Verkar som om ni har det toppen, fortsätt med det.

/Nina

2009-07-17 @ 21:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0