vab-vam beriba

saknas: Snö och minusgrader.
Det här gråa livet som håller på utanför fönstret får mig att gå in i en "jag vill inte-dvala".
Jag har varit hemma med yngste sonen ett par dagar och då skulle vi kunnat baka, städa, röja osv.

Men "jag vill inte-syndromet" har lagt sig som en tjock seg hinna över mina tankar och vi har bara låtit tiden gå. 
Fast det är väl så det ska vara när man är hemma med en febrig kille det är ju honom jag ska ta hand om och inte en massa andra saker.
Så jag har bestämt mig för att dessa VAB-dagar även ska vara VAM-dagar..(vård av Mor), jag ska passa på att njuta och lata.
Igår låg vi i sängen och tittade på 8 avsnitt av Pelle Svanslös, byggde lego och fikade.

                                                         
Idag har vi hjälpts åt att starta tvättmaskinen det är väl ungefär det och några andra planer har vi inte.                                      

Lite mysigt är det också att vara hemma när Johanna & Arvid kommer hem det är de inte bortskämda med...(det känns lite husmoderligt och det är jag ganska nöjd med :)...ingen cool-morsa-faktor alls faktiskt men alla måste väl inte drömma om att vara en "city-chic"-"värsta-inne-mamman".
Jag mår bra av raggsockar och mysbrallor.

Under VAM-dagarna (läs nätterna) har jag klämt en bok.
Boken var även sprängfylld av recept som man blev sugen på att laga.















/ a






Kommentarer
Postat av: Helena

Hoppas A är piggare idag! Skulle man gå in för att vara "värsta-inne-mamman", så kräver ju det VIM-dagar. Kanske man ska ta upp det på annalkande utv samtal....Ha det gott!

2009-01-15 @ 15:30:05
Postat av: annika

Bra Ellen, det gör vi!

ps.det är mkt trevligt med små kommentarer :)

2009-01-15 @ 16:52:43
URL: http://vardagsglimtar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0