"värsta gammelugglan"

Familjen sitter och tittar på grammisgalan två utav oss nynnar och trallar med (förutom i Markus Krunegårds låtar för honom har vi aldrig hört talas om!) de två andra sitter med tappade hakor och frågar frågor.....vem är han?...Har ni hört den låten förut?...vem är hon?..är det snyggt?  och så fortsätter det..Sorans popskola var kul föresten.

Mamman tröttnade ganska snart på detta och började blogga runt och skriva lite kommentarer, pappan började leka med katten och någon tittade vad mamman skrev och sa, - måste du alltid vara så klok och tråkig du är ju som värsta gammelugglan!   PÅHOPP!
Sen sa denne någon också något som var mycket fördelaktigt för min äldre syster men INTE så fördelaktigt för mig så det tänker jag inte ta upp här.

Jag hittade ett grått hår i mitt ena ögonbryn häromdagen det är väl inte ett första tecken på att man håller på att bli gammeluggla??
Jag var mycket mer lik en gammeluggla på 80-talet för då hade jag ett par blå glasögon  a´la Helge-modell!!

...nu vet jag att Marte är här och kikar ibland Hej! Marte. vilka är ni andra? ..någon som vågar ge sig till känna?

 
                                                                     
                                                                                                  
          På bilden till höger är Helge ung och inte så klok och har ännu inte fått sina glasögon.
                                                                                                   










.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Klart att man vill lära känna sin kollega under skinnet! Jag är här! Men det där med gammeluggla måste jag tänka på innan jag kan ens fundera på att hålla med dina barn... i mina ögon är du en partypingla!

Jag ska maila en bild som du kan lägga upp så att alla kan se vilken tjej du är!

2009-01-07 @ 22:20:31
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ho, ho, från en uggla till en annan. Ugglor är för övrigt mycket sympatiska flygfän. Gör sig bäst om natten, extremt skarpsynta och blixtsnabba när det gäller:)

2009-01-08 @ 11:48:35
Postat av: Birgitta

Precis som Veronica har jag en bra bild som jag kan förmedla.

2009-01-08 @ 22:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0