måndag gör jag ingenting, ingenting...

    

...jo jag jobbar förstås! men jag måste passa på att vila upp mig också för på helgerna gäller det att vara alert. Barn ska skjutsas, matas och servas. Tider ska passas och så ska man ju gärna passa på att ha det lite mysig också, det hinner vi med om vi skyndar oss. 
I´m gonna live while i´m alive and sleep when i am dead.

I morgon är det som sagt måndag och det är tur att jag har ett hyfsat trevligt och lättsamt jobb så man orkar med helgerna.
I lördags arbetade jag med en datautbildning som jag gör gm jobbet. Jag skulle göra ett arbete i photostory med bild, tal och musik. Fantasin flödade inte men till slut gjorde jag en "reklamfilm" om yrket fritidspedagog. När jag tittat på den ett antal gånger insåg jag att det kan inte finnas många yrken som slår det. Det finns givetvis dagar då jag funderar på att byta och trots lek pyssel och fika så längtar jag ibland efter ett "riktigt" jobb. Vad detta nya arbete skulle innebära har jag inte riktigt kommit underfund med.

Kriterierna är i alla fall utarbetade  :
Arbetstider : 9-15 + ledig fredag
Lön: ca 30 000
Trevlig arbetsplats och gulliga arb.kamrater
Inga krav alls! ;) eller hur?!

Någon som vill ha en ny kollega?

Tills jag blir erbjuden ett nytt jobb tänker jag fortsätta  med mitt gamla. Trots allt har man ju hunnit skaffa sig 15 års yrkeserfarenhet vilket är rätt skönt man vet liksom hur det ska gå till.






Trots helgjäkt har jag också hunnit leka lite på mitt favvoställe http://www.picnik.com/ . Bilden är två år gammal och illustrerar mig innan jag blev en gammeluggla...

Svåger Hans tipsade mig om en annan lekplats http://www.photoscape.org/ den ska jag testa på nästa lediga stund

Ha en bra vecka!  Ta vara på dig!
Solsken och smultron/a  
(Hasse det blir dagsgamla ostbågar till dig du gillar inte bär, jag vet)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0