Tjeps! Kommer!

           

                                      


Tjeps!
Kommer!
Bra slag!
ATP!


Det är Jan som står för de glada tillropen. När Jan kom till Hökerum var HLTK en närmast utdöende klubb.
Nu har snart hela Hökerum smittats av tennisfarbrorns entusiasm.
På onsdagarna är vi ett gäng glada tjejer som försöker kröka på knäna och steppa piggt för att kunna hamna i rätt position.
(det blir mest ryggen vi böjer framåt, det är lättare..och ja tjejer inte kärringar!) 

När jag spelade tennis på 80-talet var det inget snack om mjuka knän men däremot var det ett  fasligt påtryckande av att  vi skulle visa lite mer "j-a anamma" (jag fick kritik av mina barn att jag skrev fasiken så två bokstäver av detta fulord får räcka)
Nu är det tvärtom.

Ibland ropar tennis-Jan, - ATP!
Då sträcker man på sig och tänker att ja kanske skulle det slaget passat på touren och så ler jag lite gott och känner mig stolt.

Idag blev jag lite fundersam om han verkligen menade ATP som det där med tennisproffsspel eller om han menade det där andra ATP.."-hörrödu det där var ett riktigt pensionärsslag!"

...hmmm det här måste jag reda ut.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, kort från dessa sammankomster önskas!!!! Jag tar förgivet att det är okej att önska på denna blogg. Det brukar ju ge resultat =) Kram Karolina

2009-02-05 @ 18:46:21
URL: http://msborg.blogspot.com
Postat av: Veronica

Vilken figur är du och vilken är Åsa? Så söt illustation!!!

2009-02-06 @ 18:41:29
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0