STOCKHOLM

Helgen som gick spenderades i stockholm.
Arvid & Rob skulle till globen för att bevittna SM-finalen i innebandy och Johanna ville studera "drömlivet" i storstan.  Stockholm är fantastiskt på många sätt. Alla  fina gamla byggnader och vattnet och öarna-jättevackert.
Min vän Anneli och den lilla familjen som går i väntans tider bjöd oss på en jätte god kvällsmat och efter en hemsk natt på best Hostel (läs "fest Hostel") så var besöket på frukostklubben alldeles helt underbart.

Här serveras nybakta scones och smothie, ägg,-you name it!
Tända ljus, filt i soffan, och personlig service från charmig föreståndarinna. Jag rekomenderar besöket.
PS.
Ni som tänker er att besöka nya söndagshaket glöm inte att ta med er kaffe, det finns ett 7-11 alldeles strax bredvid med rykande varmt och nymalet;)







Trötta och nöjda drog vi hemåt för att hämta en lillebror som semestrat hos sin "bästa moster".


    

coola citykids




sleep tight don´t let the bedbugs bite/a


En liten fundering.....varför låter stockholmare så intelligenta när de pratar?? Är de det eller är det bara själva dialekten som luras?
Om en västgöte och en stockholmare skulle diskutera tex. hur man bäst sprider gödslet på en åker så skulle det låta som om stockholmaren vore den som visste eller hur?!

V-de äla bara å spri ut skiten så växer de så de knakar te summern!

S- Asså man tar näringen och suger upp den med en typ slang dårå. Sedan så kör man sin Massey ut över fälten och ser till att man får en jämn spridning och så senare när nederbörden drar med sig godsakerna ner till rötterna så växer det och frodas på fälten till sommaren dårå, asså.


Och exakt hur intelligent diskussion blev det här då????  :)

Ja vi västgötar har ju ialla fall vår charm.och humor..eller det har vi väl??  :)...????








Kommentarer
Postat av: veronicasfoto

Hej! Du vet de där presenterna som du och jag pratade om att fixa, det bestämdes idag på morgonmötet att du o jag fixar det...

Tips o förslag bör kanske diskuteras via mail eller helst i verkligheten! =)

bara så att jag inte ska glömma det så skriver jag det här nu direkt!

2009-04-23 @ 22:09:44
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0