lång fredag

          
Bilder från Blixman.blogg.se

Vilken härlig tid! Våren är på G, flera lediga dagar, solsken ute och alla mår bra. Barnen är ute på cyklarna och leker, klär ut sig till påskakärringar precis som när jag själv var liten och bodde på gatan här bredvid.

Skillnaden är väl bara att under påsken när jag var liten så sprang barnen runt med plastpåsar fulla med kinapuffar, ettöres, femöres och smatterband och den mycket spännande cigaretttändaren. Vi smällde lite varstans och lite varje dag förutom på långfredagen då var det tvärstopp. Det var något högtidligt denna dag. Vi barn fattade inte riktigt varför.

Idag är det långfredag och jag har inte smälldiskussionen med mina barn men jag vill gärna att de följer med till kyrkan och det kan också innebära en viss diskussion runt frukostbordet.

Jag tror att mina barn inte riktigt fattar varför jag vill att de ska följa med men de kanske förstår när de blir stora.

Ute skiner fortfarande solen och jag ska gå ut och sätta mig i stolen, smaska påskgodis, titta på mitt påskris och bara vara med familjen men jag ska också tänka på att det är långfredag och att det är en dag värd att minnas.

Det här är långfredag för mig.
(OBS! Klippen är delvis från filmen "The passion of Christ" och kan vara riktigt läskiga.) 




Ta vara på din påsk/a



Kommentarer
Postat av: Birgitta

Vissa dagar skall inte vara som andra. Det är skönt att det är skillnad och att man ibland får tänka efter vad livet går ut på.

2009-04-10 @ 20:12:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0