Decembermonster


Det är inte första året jag har förvandlats till ett decembermonster. Månaden som ska vara den mysigaste, trevligaste och familjäraste får mig att bli ett monster, irriterad och ilsk som en rabiesälg. Ändå har jag sänkt mina krav i år. Inget onödigt pynt och pyssel, inga hysteripysslade julkort och inget adventskaffe för grannarna.

Igår kom vi på att internet är ett utmärkt ställe att handla julklappar på...då blev rabiesälgen lite lugnare och nästan trevlig. Jag räknade ut att jag sparade in en halvdag i min almanacka och slipper flänga och trängas i stan- gött-mer tid i soffan!Hoppas nu bara att allt hinner fram till jul.

Idag har vi ändå varit och handlat några klappar som inte går att beställa på nätet och det var faktiskt ganska trevligt. Vi har ju några födelsedagar före jul att fira också så dessa klappar ska också inhandlas. Den lille mannen som ska fylla 5 på torsdag har önskat sig en katt av sin moster, han möttes av ett stort leende av henne och kommentaren -Det ska vi nog kunna fixa!..återkom på torsdag får ni höra hur det gick.

Vi har varit på söndagsskolan idag också det är så gott att bli påmind om varför vi firar jul egentligen...och då undrar man hur hamnade vi här??? från det lilla stallet i Betlehem till detta köpande och görande, presterande och hybris-ångest skapande firandet?





Johanna damp ner här nu i soffan hon meddelade att Leilas "rocky road" var färdiga att mumsas på-jättegott Hannis!Rocky Road


Leilas Jul.


Det pågår en rafflande innebandymatch på tv, sverige har hämtat upp från 0-4 till 4-4!!!

Det är en hektisk tid vi lever i bandymatcher, godismumsande och Jesusfirande, altihop på en gång!

Jag önskar mig terpitid i julklapp ;) Annika

nu jublas det i det Lööfska hemmet , Sverige gjorde nyss ett mål till!!!! 5-4!

Jag ska logga ut nu men då gör Jihde ETT MÅL TILL!!! nu skyndar jag mig ut härifrån.




..sunshine and snow let the christmas glow!




sitter och nosar på min arm den luktar gott kan jag meddela.../annika





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad mysigt det är att läsa din blogg. Att vara trebarnsmamma i Hökerum kanske inte är så illa ändå, hihihi. =) Får jag länka till din blogg från min? Stor kram från Stockholm

2008-12-15 @ 20:51:48
URL: http://msborg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bilen, första julen, skulle man kunna få tillgång till den? Vänligen maila mig så snart du kan om du ser detta!

2013-11-04 @ 16:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0