Geni eller inte?


Idag har vi varit i Kristianstad det är en jättefin stad med massor av mysiga affärer och kafeér.  Tyvärr hinner vi aldrig riktigt med att utforska denna fina stad för när sportaffärerna och leksaksaffären är avklarad så finns det bara en sak kvar på killarnas lista och det är fika alt. mat och då helst mackedonken...vad är det i denna mat som får pojkars ögon att glittra? E-ämnen förmodligen.

Kristianstad är iallafall full av små fina butiker, det har jag sett när vi är på väg till bilen från sportaffären/mcdonalds.
Idag var jag inne i en av dessa den hette Donna och sålde hunkydory, DAY, Odd Molly och annat fint och det var HALVA PRISET på nästan allt. Tyvärr så var killarna med och den äldre av dem blev inte alls imponerad av priset trots halveringen utan snarare chockad över hur mycket lite trå`, ull och tyg kan kosta.

Jag och dottern lovade varandra att NÄSTA gång SKA vi åka själva, fast det säger vi ofta, vi brukar även påminna dem om hur tråkigt de har när deras "ärenden" är uträttade. Det hjälper inte, hurtigt hoppar de in i bilen och lovar att inte gnälla.

Frampå kvällen anlände fam Norén. Innan det var dags att sova lovade vi våra barn att spela en resevariant av geni. Vi spelade i lag och för mammorna gick det illa.
Jag brukar kunna klara mig bra i frågespel men idag var det som förgjort..eller jag menade vi fick fel frågor -Hela tiden!


Sista frågan löd: För vilken svensk popgrupp var gångaren Bosse Gustavsson manager för?
Bilderna jag fick i huvudet var en gänglig man i högt uppdragna shorts, lite blanka med vita kantband. Alltid lite halvt förbannad eftersom han just blivit diskad....och vilken popgrupp förknippar jag honom med???? -INGEN ALLS!

Rätt svar-HERREYS! antingen så har jag missat detta helt eller så har min hjärna inte kunnat dra några logiska slutsatser och förmodligen struntat i att lagra denna information.

Jag måste erkänna att jag var tvungen att googla på detta så nu sitter jag här.,alla sover och jag sitter i sängen och tittar på Herreys.


Jag hittade lite olika bilder den första kommer jag ihåg...på 80-talet tyckte jag att han till vänster var sötast.






På nittiotalet såg de ut så här....



Men sen har det bara gått utför...
Richard som verkade vara den vettigaste av dem har tydligen gjort ett könsbyte....är det ok om man är mormon?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, ja jag fick en chock när jag träffade bröderna H i Visby för några år sen. Var tvungen att gå fram och bli fotofgaferade med dem. När jag kom hem letade jag upp ett gammalt kort från 80.talet med mig (som 6-åring) och dem på. Jag kan säga att vi hade förändrats alla fyra =)Bosse Gustavsson.... Är inte det han i Knätte??? =) Kram

2008-12-30 @ 12:11:06
URL: http://msborg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad är det för en gammal gubbe på nedersta kortet!

Tiden går ju fort, men VI har väl ändå inte blivit SÅ mycket äldre?!

2008-12-31 @ 16:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0