årets mysigaste dag?

Vaknade till ännu en vintervit morgon. Flingor som dalar är bland det bästa som finns jag blir glad ända in i skelettet när det är så här. Uppe med tuppen var också Johanna och Elin som stod på kö på toan för att få lockar i håret. Pappan fick ta hand om killarna och sedan bar det iväg till dagis för en av årets tioitopp-händelser nämligen dagis-lusse!

Ett knöktjockt rum fullt av föräldrar och sen bara det händer. In kommer små, små människor med kronor och luvor, strutar och lyktor. Jag känner att hjärtat blir varmt och att hela själen ler. Tittar man riktigt noga så är det här vardagsdramatik på hög nivå för mitt framför ögonen händer det grejjer. Kronor som ooops ramlar ner på halsen, ljus som åker in i munnar, luvor som viftar och strutar som kanar av, tärnor som bara måste klia sig i glittret och så massor av härlig sång..helt enkelt underbart.
Lite sorgligt är det att detta förmodligen var sista gången vi var på ett dagis-lusse, våra barn börjar bli stora och några fler tror vi inte vi ska ha. Kommer de bara sådär nerdimpandes så tas de tacksamt emot men vi har inte beställt några fler-vad vi vet. Min syster och jag har alltid skojat om vem som skulle få "tvillingarna" ,vår far är tvilling, så det har alltid varit lite av en vinst när vi gjort ultraljud och sedan kunnat visa upp en bild på bara 1 bebis. Jag har alltid kännt på mig och förmodligen min syster också att det är jag som kommer få dem-inte än ialla fall.

(Nu måste jag bara göra en liten avstickare...just nu tog mannen bort de redan för länge sedan vissnade blommorna från sin 40-års fest. Det har varit lite av ett uthållighetstest från min sida..hade de inte åkt ut idag så hade de nog krupit ut av sig själva i morgon. Bra R! du imponerar)  puss puss

Tillbaka till lussemys..efter de små människornas insats är det dags för föräldrarna att visa vad de kan för nu ska det fikas! Vem packar upp den mest innehållsrika, mest mysigaste fikakorgen?-INTE JAG!  Jag har inte lyckats få med något alls...nederlag....

Som tur var fanns det en helylle familj som hade både varm choklad och hemmagjorda pepparkakor & lussekatter. Dessa änglalika människor bjöd med oss in i mysen och dagen var räddad.        ..och Magdalena, nu vet jag att du är chockad, du kan pötta upp hakan nu men det finns dagar då min frys och hjärna är tom samtidigt!!

Idag har mor varit här och jag har fyllt på den tomma frysen med lussebullar och pepparkakor...och nu kommer min älskling med varm glögg och så har han tänt en brasa och barnen är ute i snön......så bye bye....nu ska här mysas../a

Idag vann Arvid första pris i kategorin "bästa storebrorsan" .Han har lekt hela eftermiddagen med lillen och hans"Rasse och Frasse" kompisar! Grattis Arvid!


hemma-08-050


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0