fira å fira


Jag tror att det är det jag hållit på med när jag inte varit här.
Det har varit ett evigt firande.
Vi har firat..

Lucia


Johanna (th om Lucian) var med i årets uppsättning av den lokala Lussetruppen.

Vi firade Axel som fyllde 8 år.

Vi firade advent med goda vänner.
Det firades och fikades och badades kallbadhus och sedan åt vi gröt.
En riktigt mysig dag.

Några dagar före jul kastades vi in i ett helt otippat firande. Vi skulle gå på firmafest men det blev ett firande av årets Tryggare Byggare, iallafall för mannens del.


Sedan firade vi jul.





Ibland firade vi med folk som inte vill vara med på bild.

Efter jul kommer nyår och den firades med bravur.
(Årets Tryggare Byggare har jobbat hårt därav de svarta ringarna runt ögonen.)


Just denna bild ser det kanske inte så ystert ut men jag kan lova att det var det.
Ystert på hög nivå.
Massor av god mat, trevligt sällskap, nya människor, fina barn och massor av sång och musik.



Ja, sedan var det dags att fira en 40åring.
Hon firades av sin familj på morgonen, av sin mor till frukost, av goda vänner till lunch, av kollegor och barn på eftermiddagen, av mer familj på kvällen.
Oj, Oj vilken fin dag.


Dagen efter hittade jag en 40åring till som skulle firas så då gjorde vi det ihop.
Vi åt en alldeles fantastisk frukost på sankt Jörgen i Göteborg. Jag vet , det låter som en vårdinrättning och på sätt och vis är det det.
Det är ett underbart ställe att vårda sin kropp på.

Vi frotterade oss med mustiga och rengörande produkter i olika tropiska duschar. Vi simmade i vatten med musik under ytan och vi blev så fräääscha som bara 40åringar kan bli!
Kolla, visst?!


Efter det blev vi inbjudna till ett kontor som skulle fira att veckan var slut.
De firade med att låta Mack Johansson spela.
Topp! Topp!


Efter det hände det att det skulle firas lite till men det visste jag inte om.
Jag trodde att jag skulle hem å fira Tacofredag men det visade sig att mannen och väninnan och den andra 40åringen hade en överraskning i bagaget.

Så istället för att åka hem blev det middag på Dinner 22, filmfestivalinvigning och skönsömn på clarion Post.


Det mina kära är vad jag hållit på med när ni ihärdigt och troget har kikat efter nya inlägg.

Idag är det fastlagssöndagen och därför min vana trogen tänkte vi att vi skulle FIRA den med lite semlor som nu står och jäser i köket.
Det är härligt med firande men efter semlorna  tror jag att det får vara ett tag.





Kommentarer
Postat av: B

Kalaspingla!?!

Vi fortsätter på söndag.

2012-02-20 @ 09:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0