med eller utan skal?



Det är rätt så livlöst ute i naturen nu. 
Grått och fult.
Jag brukar vara väldigt väderpåverkad men kanske är det vetskapen om vad som ligger framför som gör mig glad och stark just nu.

Hörde en liten fågel kvittra genom fönstret i morse innan jag ens gått upp. Det blir ju lite som en hälsning att det snart kommer att grönska.
Jag älskar dessa små "hälsningar".

Våren i sig är ju ett jättehej om man jämför med det lilla kvittret från fågeln.
Det ser dött och färglöst ut men sen händer det grejjer.

Jag tycker att ägg är så fantastiskt vackra. Härom dagen satt jag och tittade på ett fågelägg och så blev det ett litet "Hej" igen.

Inuti skalet ligger ett liv med ett bankande hjärta, det får värme och har det gott i ett bo, trygg och omsluten. Den lilla fågelungen lever men vet inte ens om det. För det finns ingen som bekräftat att den finns än. Ingen varsam fågelmamma som matat, plockat loppor, buffat och knuffat.

Den ligger där inuti det vackra skalet helt ovetande om att den en dag kommer att kunna flyga.






/A












Kommentarer
Postat av: B

Vad vackert!

En symbol för vad vi kan göra om vi vågar knäcka skalet runt om oss. Fri som en fågel....

2011-03-01 @ 12:23:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0