Friskussemester




På toppen av berget ni ser på bilden nedanför. 

På väg uppför fjället fick jag (vi) mitt livs bästa komplimang.
Åh var det ni som cyklade hit!-FRISKUSAR!
Ingen har någonsin kallat mig friskus förut, de sista metrarna upp till toppen av Mittåkläppen gick lätt med de orden i hjärtat.  (Det har aldrig funnits skäl att kalla mig friskus förut heller för den delen)





Efter tre dagar av mountainbikecykling, fjällvandring och topbestigningar är jag så nöjd med min prestation.

Jag är en FRISKUS!! ....Christina också!
...som ska vila i ett tag nu :)


Gubbarna är ju redan så vältränade så de räknas bara som halvfriskusar;)







Fikapaus i snöglopp.



Dag 1: Mtbtur 3 timmar. Över stock och sten genom pölar, uppför backar och härlig utförskörning.
           Bestigning av Funäsdalsberget.

Dag 2: Fjällvandring utmed Ljusnan, blöt snögloppsvandring på 4 timmar. Fäbodvallar, vattenfall och blöta !!! skor.

Dag 3: Cykling till foten av Mittåkläppen, vandring till toppen och ner förstås och cykling tillbaks till Bruksvallarna.


Nu är det inte meningen att ni ska vara imponerade, ovanstående uppgifter är enbart till för att jag ska kunna surfa in här och läsa om och om igen att jag verkligen har varit med om detta.



Funäsdalen är toppen både vinter och höst...men åååhhh vad det rycker i bena när jag ser att det ligger snö på toppen. VILL ÅKA SKIDOR!!! och fort ska det gå, eller hur Marinette? :)












Kommentarer
Postat av: Marinette

Det spelar ingen roll om vi åker snyggt... bara det går fort :)

Heja fru Friskus

2010-09-25 @ 18:11:09
Postat av: jag

Det är nog det vi är bäst på!

2010-09-25 @ 18:49:50
Postat av: Ellen

Va härligt det ser ut, riktiga friskusar!

2010-09-26 @ 21:02:54
Postat av: Veronica

Alltså jag blir mer än imponerad... grymt imponerad!

2010-09-30 @ 22:45:20
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0