ett äpple om dagen eller 300

Soulen strömmar ur datorn, jag står och skalar äpplen för glatta livet. En hel låda fick jag häromdagen av min pappa. Pappa älskar äpplen och som den fina fadern han är så vill han dela med sig av det bästa han vet till sina barn. Därför har jag kantareller, älgkött och numer äpplen i min frys.

Jag sa att jag skulle göra äppledricka av dem men det tyckte han de var för fina för så i söndags stod det en ny låda med lite mer mogna äpplen som passade till dricka.

I kylen väntar 6 liter äppeldricka på att bli färdig och i frysen finns klyftade, skalade att ta fram i vinter.
..och i garaget finns en orörd låda med de fina äpplena som ska ätas och njutas direkt. Dvs inte av mig jag är allergisk men pappa berättar för mig att dessa är den allra finaste, mest fantastiska sorten de är såå goda.

Han är fin han som önskar oss det bästa som han vet och jag kan äta dem bara de är tillagade-tur!

Jag vet att du läser pappa, så än en gång TACK! för allt det fina som vi får.
KRAM!
(nu blev jag lite sentimental....)






Kommentarer
Postat av: B

Det var väldigt vackert!

Undrar vad din far kommer att säga när han läser detta?

2010-10-26 @ 11:38:50
Postat av: Marinette

Jag blev också alldeles rörd :)

Jag känner inte din far men med en sån underbar dotter borde fadern vara lika underbar.

2010-10-26 @ 21:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0