om att staka ut banan

Alltså med tanke på förra inlägget jag längtar inte efter att få sitta där vid brasan. Jag bara förbereder mig, stakar ut banan. Först och främst ska jag förbereda mig på att fylla 40....(herreguuud det var nästan jobbigt att skriva siffran). Jag var på biblioteket och lånade en bok:

När jag fyller 40 ska jag vara snygg, rik och lycklig (och yngre)

 Snart har jag bara ett år kvar så det gäller att vara ute i tid inför den stora förvandlingen. (?!)

Om jag känner mig själv så kommer jag både påbörjat och avslutat minst tre bantningsperioder (jag kan vara grymt karaktärsfull i tja, ca 3 veckor i alla fall).
Jag kommer ha säkert ett par perioder där jag är ute och promenerar kl 6 på morgonen. Dessa brukar vara i 2-4veckor.
Däremellan är jag väldigt noga med att göda både kropp och själ med godsaker.

En del skulle kalla detta levnadssätt karaktärslöst. Inte jag. Jag kallar det för livspotpurri, lite banta, lite träning och lite annat gött dessemellan. Jag tycker inte om när tillvaron är statisk, förändring i lagom dos det är min melodi.

Jag tycker faktiskt om min ålder och vill inte backa tiden sådär hemskt mycket. Om man fick, skulle jag välja 20? Aldrig!  27? nepp.  30? njae.  35? Jo det skulle funka. Men 38 är rätt ok.

I
I olika perioder i livet kan man känna tillhörighet med olika grupper. Studenter, unga nygifta, yngre gänget på jobbet osv. Det är konstigt det här med att byta grupp, när händer det? När vet man att man inte är med längre?

I och med extraknäcket i den lilla fina barnbutiken så har jag kommit på (smart Annika!) att jag inte längre tillhör gruppen "mammor med små barn". Det tog några dagar av iakttagelser att konstatera detta. Jag var en åskådare i spelet och inte en deltagare. Det är kanske så man kommer på att man lämnat gruppen. Man tittar på de andra och vet vad de håller på med, man känner igen reglerna men man spelar inte på samma plan längre.

Nu spelar jag i en högre division. Med äldre medtävlare, mer erfarna och med ett större djup. En spännande match. 
(schack-klubben??)



peace lööv and understanding...












Kommentarer
Postat av: Marinette

DEN boken vill jag läsa!!!! Just nu stämmer flertalet inte in överhuvudtaget :( Men det kanske det gör på lucia...

2010-11-07 @ 22:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0