imagination




När Axel tittade på bloggbilden med min ihopplockade vårkollektion så sa han att jag redan hade de kläderna, han kände igen alltihop. Tänk vad inrutad man är till och med när man får ett utbud på tusentals kläder mm. så väljer man det man brukar eller det man känner är "jag". Trygghetsval? eller bara "det här är jag bekväm i, jag gillar mig själv i det här"-val?

På en fest nyligen hittade jag en tjej med samma förhållande till skor och stövlar som jag har. Hon är psykolog och vi hade en massa tänkbara analyser på vårt förhållande till skor. Vår gemensamhet bestod i att vi suktade efter skor med klack, höga stövlar med klack och annat snyggt med klack. Vad är det som händer när man får en klack under hälen?? Man känner sig kvinnlig får ett annat perspektiv på livet??

Jag tycker det är vansinnigt snyggt men är absolut inte bekväm i det.

Jag utmanade mig själv med att tänka lite nytt, det här skulle också kunna vara jag! Skulle ni känna igen mig?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0