partypingla-jag?

Jag gillar inte partyn!...eller jo det gör jag men inte typ tupperware, städ eller andra kommerspartyn. Trots detta tackade jag ja till ett städparty för ett tag sedan. Jag hade lovat mig själv att inte handla och att inte hamna i lockelse. 
Frestelsen blev tyvärr övermäktig när det blev tal om fönsterputsning.....denna hemska syssla.....menar de på riktigt att det kan bli fint med en trasa och vatten???....hjärtat bultade och köpsuget ökade. I huvudet fick jag en bild av blanka fönster, villha-suget var övermäktigt och jag var snabb med beställningen.

Igårkväll hämtade jag trasan och likt en skållad råtta med ett stort brett förväntansleende putsade och gnodde jag på fönstren i huset.
Idag var det mulet och de ser jättefina ut, hoppas att jag inte blir besviken nästa gång solen skiner. 







åsså en liten kul grej..

En mamma kom och berättade för mig att hennes två döttrar brukar leka prinsessor hemma. De tävlar om vem som ska vara vilken prinsessa och "Jasmine" i Aladdin kommer etta på listan. Senast de valde var det lillasystern som var snabbast att ta Jasmine varpå storasystern replikerar - då är jag Annika Lööf!

Hoppas, hoppas nu bara att mamman inte missförstått leken och att det inte lekte häxor :)





Må solen lysa gott på er!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var gulligt det där med prinsessan.

Du måste vara någras idol utan att du vet om det.

2010-06-08 @ 15:41:16
Postat av: Fru Nilsson

Du får gärna komma hem och testa trasan på mina fönster mä´:0)

2010-06-09 @ 08:17:09
URL: http://vardagsglimtar.blogg.se/
Postat av: Annika

Sätt på kaffet - jag kommer!

2010-06-09 @ 09:20:59
Postat av: Anneli

Jag vill också vara Annika Lööf. Hur gör man?

2010-06-10 @ 22:17:37
Postat av: Anonym

Skitenkelt! ring mig!

2010-06-11 @ 13:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0