mustach är hett

Jo, tack bara bra. Det är läsläxa, konfirmandhämtnig på Marstrand, skjutsning till träningar och skidbacke. Det är också mycket huvudbry om julklappar, vetebröd och pynt.
Det är lite jobb emellanåt och så ibland några gäster med misslyckad matlagning.
Sedan ska vi inte glömma bort snöskottning och tvättstuga. Livet är ju så himla glamouröst...särskilt nu när jag ser att min saffransdeg håller på att jäsa över kanten på bunken...*paus*



Sådär ja, degen är förädlad till bullar och flätor och står i ugnen för att få sig en sista omgång innan det är dags att kasta sig över dem. Det är ungefär så det går till här i huset.- Öh kolla morsan har bakat... fikafika-slut!

Häromdagen lindade jag in pepparkaksburkarna med 3 varv tejp för att det ska finnas lite kvar till jul. Det värsta är att jag själv tycker ju att jag har tillträde till dem och har ett fasa sjå innan jag får tag på en kaka till kaffet.




Annat vi hunnit med är det årliga pepparkaksbaket med systers familj. Vi började för många år sedan med att baka stora fula pepparkakshus och utvecklade det med åren till att göra små fina hus. Hasse som är en mycket kreativ typ bakar alltid lite vid sidan om och driver sina egna projekt. Lite då och då hör man ett nöjsamt fniss när han lyckas, när han är färdig få vi andra titta och skratta.

Med åren har vi rationaliserat bort själva ätpepparkakorna och koncentrerar oss bara på pyntkakor. I år hade jag till och med gjort en deg som var för hus och modeller-elitnivå?




2 x projektledare







 


Ungdomarna dissade baket ganska snart och roade sig med att uppfinna en egen facebookgrupp:








På tal om mustach så kom Axel med den briljanta idèn att R skulle ta fram diabilderna från sin jordenrunt-resa. Det är lika spännande med själva bilderna som sättet man visar dem på, projketor och duk - reliker från medeltiden, ett sätt att hålla kontakten med sin egen tekniska historia?




Australien 1989



Mustach är hett- det är bara att instämma. Mannen på bilden och jag firade 20 år häromdagen. Han har lite mindre hår på huvudet, lite mer kött på benen (revbenen syns inte längre), lite mer hår på bröstet men inuti är han samme man (förutom en kluven lever då...)



over and out for a while/A








Kommentarer
Postat av: B

Snygg snubbe du är gift med.

2010-12-07 @ 15:43:58
Postat av: Släkting

Underbar bild på Robban!

2010-12-08 @ 11:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0