religiös cirkusknockout



När jag var liten tog min mamma och pappa med mig på tältmöten. Det var nästan som cirkus. Stort tält och sågspån på golvet. Mycket folk och musik men inga popcorn.
Jag har inte varit på tältmöte de senaste 20 åren men tyckte att det var dags att ge mina barn en annorlunda upplevelse. Vi hoppade in i bilen alla fem och mötte upp 4 Rohdén för vidare färd till Vårgårda där själva cirkusen skulle utspelas.

Jag höll tummarna hela vägen att detta inte skulle bli en familjeflopp.

Jag hade inte ens behövt hålla tummarna i närheten av varandra.

Scenen intas av en liten barba-liknande-markooliolik man i hitlerjugendbackslick. För korta gabardinbyxor, barfota i vita tygskor, brun lamullströja, vit skjorta, grön fluga och ett par präktigt stora glasögon....hjälp! Barnen kommer inte vara helt överens med mig om att detta var en finfin ide´.

1,2,3,4...musiken räknas in och sedan drar ett GRYMT GUNG igång. Soul med sväng och ös som ger oss alla leenden på läpparna och sväng i benen.



 

Samuel Ljungblahd är namnet att lägga på minnet gott folk. 

Religiös upplevelse kan man få på en fotbollsmatch eller på stora konserter men när budskapet är rakt och utan krusiduller då blir upplevelsen en religiös knock out.




Alla nöjda och glada! ...tur för utflyktssamordnaren.



And now it´s timte to:





nattinatt





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0