prao och gravidchock


Arvid har idag introducerats i vuxenvärlden. Han har testat hur det är att vara platschef på Hökerum bygg.
Det är kul att se att barnen gör nya erfarenheter då och då. Förutom att ha lärt sig att gjuta och naja armering så dök en ny insikt upp.
-Pappa jag ska aldrig mer säga att du är tråkig för att du somnar i soffan och aldrig vill hitta på nåt på vardagarna, jag lovar!





Axel: Mamma vet du vad jag kom på idag?
-nä, vaddå?
-Att jag var gravid.
- Vaa?
- att jag var gravid, jag visste inte det.
-Inte jag heller, vet du vad man är när man är gravid?
-Ja, det är när man kan gå ner i spagat..
:) :)

 



Vi hoppar en del hopprep med barnen på jobbet, man märker att det är andra tider nu. När vi var små så hoppade man ABCD..osv stannade man tex på bokstaven  d så fick de som vevade bestämma vilket namn på D man skulle säga och så sa man: "Daniel, Daniel älskar du mig, svara ärligt ja eller nej.ja, nej ,ja nej tills man misslyckades.
Denna hopplek finns fortfarande fast i dessa liberala tider förändras även lekarna. På det mest naturliga sätt så frågar barnen glatt innan man ska hitta på ett namn, "-kille eller tjej?"
Lite sådär härligt fritt eller chockerande, välj själv.






nice life!/A










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0