om att besegra Hössna, Redväg och sin egen hjärna

Ikväll var det segerstämning i det Lööfska hemmet. SVIF p12 vann sin första seger på sisådär ja vad ska vi säga...väldigt länge sedan var det iallafall-Härligt!

Johanna kom hem och var lika glad. SVIF F14 slog Hössna på bortaplan-YES!

Dubbelseger en måndag det måste vara en turdag.

Ja måndag förresten..fattar inte hur jag är funtad men ja, jag har sagt det förut , måndag är min nystart-dag.  Jag blev väldigt inspirerad och stolt över min syster som sprang GBG-varvet på 1.53 med tanke på hennes ålder så är det imponerande ;)
Kan hon så kan la jag!

05.50 ringde klockan, jag öppnade fönstret och kollade väderstatus. Regn........snooze........snooze.....snooze...06.30...fortfarande regn...och nu är det nog nästan försent att ge sig ut om jag ska hinna duscha.

Jag har väldigt höga ambitioner och en stark önskan om en vältränad kropp.

Vad heter den dagen när ambition och önskan blir handling? Saknas det nervbanor mellan vissa ställen i min hjärna?
Det brukar falla på att jag tröstar mig med att jag fortfarande kommer i mina byxor och att jag lovar mig själv att göra ett nytt försök i morgon eller iallfall nästa måndag...och i morgon ska jag  sluta fika men bara om det inte står en god kaka på jobbet.

Men grattis syster! Det är skönt att man har en NÄRA släkting med en trimmad kropp.
En dag ska jag också springa!

Jag börjar nu, från köket till sängen..klara färdiga...





Fika eller springa?
Livets stora fråga.

Nästa kapitel i mitt liv måste nog handla om hur man bemästrar sin lättja. Har ni tips till redaktionen så varsågod-dela med er.





/a

Kommentarer
Postat av: Helena

Grattis Magdalena, vilken toppentid! Annika, vilket ska vi ta först, Gbg-varvet eller Santiago de Compostela?

2009-05-19 @ 09:33:20
Postat av: annika

Den mest religiösa varianten...Santiago! :)

Då hinner vi både prata och fundera över de stora livsfrågorna fika kontra springa...

2009-05-19 @ 11:38:38
Postat av: Magdalena

Glad och hedrad att bli omnämnd i så fina ordalag, Lovar att med mig av mina träningstips när du fikat klart..

2009-05-19 @ 16:01:41
Postat av: veronicasfoto

Men visst blir man väl lite vältränad av att vara publik vid p12-match? Man rör ju på sig, hoppar o klappar händer... Tyckte mina armar såg riktigt bra ut i spegeln imorse...

2009-05-19 @ 21:15:36
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Man måste inte bevisa sin eviga ungdom.

Varje människa är unik och har sin egen väg att gå.

Det finns fler varianter än Santiago de...

Det gäller att komma på det bara.

2009-05-19 @ 22:42:43
Postat av: veronicasfoto

Det var fint skrivet Birgitta!

2009-05-20 @ 18:59:43
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Det är väl klart att man måste bevisa sin eviga ungdom!!

2009-05-20 @ 20:30:35
Postat av: haha!

jag gissar att Margit varit framme!

2009-05-20 @ 21:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0