städa städa varje tisdag...

Nej, riktigt så är det väl inte men idag har det gjorts ett riktigt jätteröj på min arbetsplats. Två stora containrar fylldes till bredden i ett nafs när vi tömde klassrum och gamla förråd.  Gammalt undervisningsmaterial från 50-talet och framåt. Inte för att man ska förkasta gammal kunskap men gammal skit det ska man göra sig av med...eller hur?

När jag ändå var i farten så blev bilen julstädad och vintergarderoben tömd på trasigt och nött. Så här sitter jag nu och funderar på vad mer man kan göra sig av med.
Vi har en jättefin hylla/vitrin i körsbär som står och väntar på att bli modern igen. Finns det ngn som är riktigt med i svängarna så kan ni vara först ut med att ha en-till salu alltså. En brudklänning hänger och samlar damm även den i väntan på att bli modern igen, den skulle också kunna gå under benämningen antik ;).
Ja vad har vi mer?.. Barnstol till cykel och bil, ngra stavlimmade ekskivor, lite slalomskidor, en snowboard....säg vad ni vill ha!

Ibland har vi barn till salu men som tur är inte så ofta och inte under så lång tid. Jag ångrar mig innan jag lagt ut dem på blocket.

Om solsken och värme varit till salu så hade jag varit spekulant. Midsommar utan att frysa det hade varit grejjer det. Vi drar till stugan i jakt på jordgubbar och sill och lite solsken såklart. Bara så att ni vet så är min dotter jättebra. ...men oops den där meningen kom till när jag tog en snabbpaus för att steka lite ägg...rackarns unge, haha!

En annan jakt jag varit ute på är google-jakt på bilder från danska inredaren TINE K. Titta och njut. Har länge gått och önskat att ERNST( Gammelugglevarning nr45 och lite mossvarning, jag vet!) skulle komma hem och piffa lite men han har blivit omsprungen av danskan. Bye bye Ernst!

       

Måste också berätta att jag var på en högst otippad utflykt inatt. Vi hade personalfest och blev hämtade av chaufför i stan. Det var jätteljust ute trots den sena (?) timman och helt fantastiskt. Alla som satt i bilen bestämde sig för att lämpa av Kollegan som bodde längst bort först. Resultatet blev alltså en härligt tur på krokig väg i sommarnattsljus utmed Tolkens östra sida. En måndag.

På tal om det så har jag en mapp med opublicerade bilder från en personalfest hos kollegan Marte. De skulle egentligen blivit en almanacka men kanske gör de sig lika bra här?? :) någon som vill se?


och så bara en liten sak till idag åt jag årets första smultron...



                                                                                         



Kommentarer
Postat av: me

Vid närmare eftertanke så menar jag nog västra sidan av Tolken!

2009-06-17 @ 00:08:03
Postat av: birgitta

Jag tycker också att Annika har en fantastisk dotter + 2 goa killar!

2009-06-18 @ 09:59:12
Postat av: veronicasfoto

Jag röstar för den där bilden som orsakade att martes vita tulpan slokade dagen efter... tror dock att det finns någon bloggerska som kanske inte har lika stort behov av att gifta sig efter att ha sett bilden... ;-)



Vi skulle kunna spara bilderna och göra en almanacka som en överraskning helt plötsligt! =)

Jag har ju fina bilder från 70-talsfesten!

2009-06-18 @ 18:41:34
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad i... skicka bilden. Innan det är försent hehe :-)

2009-06-22 @ 23:06:23
Postat av: me 2

Nina??

Jag har ju ingen mail till dig!...bilden ligger och pyr!

2009-06-23 @ 19:51:11
Postat av: Anonym

[email protected]



Vill jag se? Hehe.



Ha en härlig sommar och glöm inte bort bloggen. Den är underbart kul att läsa :-)



/Nina

2009-06-24 @ 16:37:27
URL: http://dowerfamiljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0