världsmästarvecka

                                              
 

                                                
 
                                                                   
                                                                     

Visste ni att Gud gömde en liten bit av paradiset långt upp i det kalla, nariga Sverige?

Där finns det: 
*liftsystem utan köer
*Värmestugor snyggt inredda och med massor av lediga stolar
*skidanläggningar utan komersiella discojippon (g-ugglevarning!)
*pistade backar som håller sig randiga långt fram på eftermiddagen
*och till sist....butik med Hunkydory kläder till HALVA PRISET!

Visst måste detta vara en definition av paradiset.
Att solen lyste 6 av 6 dagar måste också gjort sitt till.

En liten bit av den varma/heta motsatsen till paradiset glimtade till när magsjukebakterierna kom skuttande men de goda krafterna var starkare och vi klarade oss ganska bra.


Lite kuriosa...

Reakläderna handlades av Susanne Gunnarsson, kanotvärldsmästare.
Peter Nilsson innehar världsmästartiteln i rullskidor sträckan Murum-Timmele.
Albert Nilsson höll på att bli vm medaljör i lökätning men de utlovade 61kr var tydligen inte lön nog, han föll på upploppet.
Christina Nilsson står för VM-guldet i stickmästerskapet av Åre-mössor. 5 st. stickades samtidigt som jag lyckades knåpa ihop 1.
Hon tävlar också i bakning även där är hon svårslagen.
Arvid Lööf innehar titeln som rap & prutt mästare.
Axel Lööf ligger på topp när det gäller 5-årstrots, han kommer lätt att vinna världscupen i år.
Emelie och Johanna vinner stora medaljen i tonårsvimseri, snygghet och bilddagboksanvändande.
Robban Lööf tog en promenadseger i tålamodsgrenen. Han åkte hem med bragdguldet i fickan efter att tålmodigt vallat omkring en tidvis envis 5åring en hel vecka.
Själv vet jag inte riktigt vad jag tävlat i denna vecka, jo förresten jag hade äldst pjäxor. Antikrunde-Knut hade jublat över dessa praktexemplar med naturlig patina.

Summering: TOPPENVECKA MED TOPPENSÄLLSKAP!

Kommentarer
Postat av: Åse

Det låter som en underbar semester! Du gör också underbara tecknade bilder. Det är väl inte picnic-programmet som du lägger in dem i?

MVH Åse i Nitta

2009-02-17 @ 17:53:10
Postat av: Veronica

Du skriver så roligt Annika! Du förgyller min kväll och om sju minuter ska dr house få fortsätta med det!

2009-02-17 @ 20:54:21
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Fru Nilsson

Vad roligt att få det bekräftat, att det inte bara är vi som tycker att detta ställe är SÅ underbart! Som tur är ska vi dit snart igen. Undra vad jag ska ha för stickproject då?

2009-02-18 @ 08:45:26
Postat av: annika

Jodå Åse du är rätt ute.

Först ritar jag i paint sedan laddar jag upp bilden i picnik. Nu vill jag se ett prov på det på din blogg;)

2009-02-18 @ 09:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0