lite piff och mycket jobb


Egentligen började det hela i fredags. Jag var sugen på att göra fint utanför huset. Jag började i fel ända. Jag tog med mig Christina för att köpa piff till höstkrukorna.

När jag kom hem insåg jag att det inte skulle hjälpa med lite grönt i en kruka för att få ordning på torpet.
Då bestämde jag mig för att vika lördagen till hårt kroppsligt arbete.

Mannen tvättade taket och sedan huset och sedan altanen och sedan möblerna.....
Jag klippte, krattade, rensade, röjde, sopade....

Kl 20.00 tog det stopp. Min kropp var öm.
Som en sista åtgärd blev piffet planterat, japp! där satt det.
Tänk att det ska vara så mycket jobb för att få i lite grönt i en kruka.

Det blev god natt kl 21.45.
Jag är klen.
..och fortfarande leabröten.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0