kissenödig påskakärring

Det knackade på dörren och utanför stod två små kärringar.
Den ena räckte fram en liten teckning och den andra sa -Jag är kissenödig!


     
                                                                       Ett gäng sötnosar till.



Men oj vad vi har ätit..massor!.. och gott  var det också.
Matpåsken började redan i torsdags när vi firade in helgen hos grannarna  "på andra sidan häcken".
Lena (hej Lena! :) hade svängt ihop en sweetchili/kycklinggryta som var i världsklass och toppade sedan med en mummig choklad tårta med kycklingar på.
Trevligt hade vi också...och Lena vilka fina killar du har, 3 svärmorsdrömmar som fixar undan disk och fyller på glas och hämtar mat till gästerna!

På påskafton lagade vi mat enligt recept vilket är mycket ovanligt här.
Menyn bestod av :

Bruschetta med avokado/paprika-keso
Grön ärtsoppa med bacon
vårgrönsaker i senap/dillvinägrett
citronpotatis
och till efterrätt choklad/kola-kaka med badankor på.
    
  

Idag, påskdagen var det dags för nästa kolestrolchock.
Potatis-fänkåls gratäng
Kall citronmarinerad kyckling och mozzarella med rosmarin
och badankstårta.
...mätta middagsgäster.

Nu sitter jag här fet, mätt och lite trött. Jag och mannen tog en extra lång promenad
efter att gästerna åkt hem och får nog ta en till i morgon efter att fam Nilsson har varit här
 och ätit upp den sista anktårtan, den sista på länge länge....



Fattar inte att en proffspysslare inte ska kunna få till en enda vettig kyckling...måste öva! :)


natti natti vänner ♥/ a


Kommentarer
Postat av: Birgitta

En av gästerna intygar att maten var jättegod.

Den la sig som bomull i magen och utvecklade sig till en förlamande trötthet så det blev ingen promenad fast det hade behövts.

2009-04-12 @ 21:52:22
Postat av: bloggarn

men nu var du snabb!! Jag hann ju knappt lägga ut innan du hann fram!trogen supporter :)

2009-04-12 @ 21:58:08
Postat av: veronicasfoto

Det låter som att du haft en härlig påsk. Jag med. Tycker förresten att jag känner igen några av påskkärringarna...

Ätandet har ju tyvärr en baksida. Jag skulle ta på mig mina svarta jeans idag, någon måste ha krympt dem minst två storlekar! Jag såg ut som en överjäst deg och när vi skulle promenera kom jag inte framåt för att det stramade så. Mer träning i maskinen på jobbet under veckan. Ett måste! Jag minns när mamma skrattade åt mig för att exakt samma par jeans hängde i rumpan... =)

2009-04-13 @ 20:01:52
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för en trevlig kväll! Menyn vara ju inte helvegetarisk, vi åt ju "italiensk kyckling" oxå:)

2009-04-13 @ 20:22:16
Postat av: Anonym

ja det har du rätt i, det var någon som var så stressad över grillandet..jag förträngde detta! :)



alla ni som undrar vem som kommenterade ovanstående så var det fru Rohde´n, även kallad Ellen och ja det var trevligt men det var hemskt vad trötta vi börjar bli på kvällarna..gäsp :)

2009-04-13 @ 21:22:05
Postat av: Anonym

Vi andra tjocka, glada och trötta gäster tackar också för god mat../m

2009-04-14 @ 15:21:53
Postat av: Lena

Hej Hej Annika!

Kul att ni kom och tack för värmande orden om grabbarna. Din bloggg är fantastisk trevlig att läsa

och vilka härliga bilder!!

(har du sett vad häcken slår ut nu i värmen.)

2009-04-16 @ 21:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0