sol i ögonen



 
Plötsligt händer det! 

Det glimtar till, ger hopp och värmer!

Lön för oss som härdade ut kylan? :)



Jag hör till dem som tycker det är jobbigt att titta på nyheterna jag fixar inte riktigt att ta in så mycket elände på en gång. 
Jag har tänkt en del på det som händer i Egypten och vill gärna vara insatt. Jag fick en annan infallsvinkel på det häromdagen. Först läste jag en ledare i en tidning som berättade om grönsakshandlaren på torget som var så innerligt trött på korrumption och mutor och som bestämde sig för att göra något åt saken.

Lite senare på kvällen hörde jag ett reportage i radion från oroshärden. Det var en man som berättade om hur det var på torget där demonstrationen äger rum. Han berättade att det var en underbar stämning, folk delade med sig av mat, det var en enorm gemenskap och kvinnor kunde röra sig fritt på torget utan att bli sexuellt trakasserade vilket han berättade inte hänt på 100 år.

Tänk om nyheterna kunde fokusera mera på hoppet än på att skrämma oss, vilken rörelse det skulle skapa. Rädsla skapar ingen positiv kreativitet att lösa problem men hoppet gör det definitivt.

Kanske finns det faktiskt en mening med att välja att inte titta på det som är ont utan istället fokusera på det som är positivt.

Ska nog starta en rörelse som bejakar "ickerädsla"....sa i mä eller?"



Sol i ögonen! /


I feel it, I feel It, I feel It
In my bones and I just don't think I can hold it anymore....(Michael W Smith)
 bästa gla´-låten just nu :)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja kan la löjla mä! Säj bara va ja sa göra! B

2011-02-09 @ 21:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0