Mamma!

Badrummet fyllt till bredden med tjejgrejjer. Det luktar gott, det fnissas, spelas musik. Det är fix inför skutt. Tre tonåringar hetsar nerför trappan till den väntande bilen. Dörren öppnas, dörren stängs...dörren öppnas igen, någon ropar!

- Mamma! Ta inte på dig något konstigt när du kommer sen! Bara något helt vanligt!!!

...dörren stängs.

och här sitter jag nu som ett frågetecken, vilka är mina konstiga kläder och vilka är mina vanliga??? Jag tolkar det som att jag ska hålla mig på stolen längst bort i korridoren och inte synas och inte prata med någon, bara smälta in i väggen... 

Hur kan man skämmas över världens bästa mamma??? :)

best mom ever by bebejack.


Kommentarer
Postat av: b

Det var väldigt vad du är aktiv på bloggen.

Måste varit en händelserik vecka.

Du har alla sinnen öppna för närvarande.

Jag hoppas att du inte gick ihop med väggen!

Alla vill visa vilken vacker mamma man har egentligen men man tål kanske inte konkurrens i den åldern.

2010-03-19 @ 13:10:33
Postat av: Veronica

Det kan iaf inte varit några av de kläder du har på jobbet iaf! Trodde hon att du skulle råka gå i mysbyxor typ? Fast det kanske du inte ens gör hemma. Hón ville väl bara försäkra sig om att du inte skulle bli tillfälligt sinnesförvirrad och tro att det var maskerad eller något...

Vid lite mer eftertanke tror jag dock att din kloka mor har en poäng.

2010-03-19 @ 16:00:06
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: A

Jag förstår faktiskt J. Det ska väl vara så att mamman inte får synas mer än dottern. Sådana barn som har mammor som måste synas får ju psykiska men har jag läst. Jag satt snällt på min stol, hade vanliga kläder och till och med så vinkade J lite åt mig framåt kvällen. Nu för tiden så är det inte fler än 2 "tryckare" (uråldrigt begrepp?) inga pardanser-det hoppas runt i grupp. Alltså mindre utrymme för hjärtekrossande situationer och det är ju bra :)



Mamma! Jag är stolt över dig, du är klok och lagar underbar mat men jag vet inte om jag haft så stort behov av att visa upp dig inte för att du inte är vacker men att det skulle varit ett behov??? Det har jag aldrig ens hört talas om..puss

2010-03-20 @ 14:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0