Malmros!






Igår var det gratisbio med lärarförbundet. Tennistimmen fick stryka på foten men det här var lika kul-vilken härlig film.
Filmen lyftes ytterligare en nivå med en fantastisk berättarröst som gav krydda till varje sekvens.
"De två männen står i dörröppningen, de har ljusa kostymer de stirrar på..."




Wow tänkte vi, nytt grepp, mer ironi men det lyfter, lite jobbigt i längden kanske men ändå rätt sjysst-kul.
I pausen spreds ryktet från raden framför att det måste vara "blind-ljudspåret" som är på! Mobilerna togs fram ring ring till de som redan sett filmen-AJAJ! Det ska inte vara berättarröst. Så efter pausen fick vi se fortsättningen fast utan förtydligande. Tillbaka till nivå 1 alltså.
Jag ska hyra filmen och se den en gång till...med ljudspår på.

Det är lite kul det här med blindspår. Har någon som är blind faktiskt nytta av att någon berättar att ..."mannen går utför gräsmattan. Han har bar överkropp med tatuering på ryggen, långt svart hår och byxor av skinn. Runt midjan bär han nitbälten. "..... Det är ju en beskrivning, en bild av det som seende ser. Jag gissar att en blind har andra upplevelser av omvärlden och hur tolkas det? Jag måste kolla med någon som vet.

Jag rekommenderar också "Smala Sussie", samma fantastiske Malmros som regisserar och skriver manus och samma underbara skådisar och båda på den tokigaste dialekten i landet-värmländska.

(Nu vet jag att det sitter en Herr Fichtelius på Cronströmergatan i Bromma och skrattar högljutt för han tycker att min dialekt slår den värmländska med råge i kategorin tokfula dialekter, du har fel F ;)


Veckans filmtips!
Fram med chipsen..../A




Kommentarer
Postat av: Kärin

VA?!?!?!

"tokigaste dialekten i landet"?!?!

och var har din släktlojalitet tagit vägen? försvann den med "fôggel'n Pälle"??

2010-04-03 @ 12:44:24
URL: http://kaerin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0