Dr Alban och cravings

Doktorer är bra. De kan laga och fixa saker. Dr Bosse fixar bilar, Dr Phil lagar själar, Dr Alban gör lite allt möjligt och Doktorerna på Bogedata har räddat livet på vår 7e familjemedlem. (Katten har 6e platsen) ...katten som för övrigt har lugnat ner sig och börjat rata Whiskas-maten. Jag gissar att detta betyder att stadie ett i gravidfasen har inletts-CRAVINGS!?

Annars då? Jorå livet rusar. Jag tycker det är svårt att hålla koll på saker, lite rörigt nu kan man säga. Jag kom på att jag skulle bjuda lite släkt för att fira dotterns födelsedag. Blev lite stressad över att tiden gick så snabbt och att allt hinner komma så tätt inpå hela tiden innan man gör något åt saken.
Jodå de kunde komma på lördag och äta lunch-bra!
Det blir stressigt i helgen!!! HJÄLP! Vad ska vi bjuda, hinner jag städa????

RRRING! Ja, Hallå! Syster- Du vet att det är inte nu i helgen hon fyller år va? Du menade väl nästa lördag?

YES! Där fick jag en hel vecka till på mig. Nu har jag massor av tid ju. Då hinner jag tom kanske spackla färdigt killarnas rum, fräscha upp hallen, hinner jag slipa trappan tro?

Jag funderar på att gå en struktur-kurs. Rent tekniskt vet jag att det är bra att vara välplanerad, göra en sak i taget och göra färdigt desamma. Vara förutseende. Ligga steget före. Göra listor.
Mitt måtto lyder "Avslut ger energi" men jag är en "-på", -börjare, -hittare, -drivare och då behöver man hjälp med att avsluta.

...och när det finns så mycket att göra blir min hjärna alldeles paralyserad och börjar längta efter kaffe och bulle och ett tänt ljus istället.
Så summan av kardemumman är att här sitter jag nu med en kopp kaffe (ingen bulle , jag shape-ar midjan) och bloggar, surfar runt och funderar på vad som ska stå först på min "att göra"-lista.

Jag är så himla imponerad av folk som bara får saker gjorda!

Nu kom mor och far på besök -KUL! nu ska jag umgås och SEN ska jag spackla....:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0