Tillbaka till forntiden del 1 & teaparty


Blunda! (inte nu! sedan, efter du läst färdigt)

Du ligger i en säng.
Det är nybäddat.
Lakanen luktar solsken och tvättmedel.
Det frasar om tyget fast det samtidigt är mjukt.

Lakanen du tänker på fanns i din barndom och var förmodligen redan då gamla. Har du haft tur hade din mamma med sig några i boet när hon gifte sig annars låg de kanske i farmors/mormors säng. (Du som ska tänka detta måste ha passerat typ 35års sträcket)

Ett minne blott?
Nej, de har återuppstått!

Af Swedala kommer inom kort prångla ut dem i butik. Mariella i Borås kommer att ha dem enligt säker källa.

Det finns fler än de på bilden. Utan text, med text, turkosa, grå, vita. Varianter från gulligt rött till coolt turkos med knallgula knappar.











I morgon är det fredag. Min öppningsdag på jobbet. Jag brukar koka te på morgonen och fler och fler av barnen tycker det är mysigt att vara med. Några har egna tepåsar med sig. Förra fredagen bakade vi scones och tog med oss till frukosten. Gissa om jag bara hade glada föräldrar den morgonen. Det är ngt visst med nybakt-lukten den får många att spricka upp även kl 7 på morgonen.


  
                     


God natt! Bara härliga drömmar...





 



Kommentarer
Postat av: Fru Nilsson

Jag blir som ett trotsigt barn och skriker; vill ha´, vill ha´,vill ha´

2010-02-05 @ 15:21:17
URL: http://vardagsglimtar.blogg.se/
Postat av: A

Ha ha! Vi ordnar en skidtävling, snyggast vurpa vinner lakanen! ;)



2010-02-05 @ 17:00:17
Postat av: Åse

Jag känner igen lukten av lakanen och framför allt känner jag igen lukten av nybakade scones.

Synd att våra träffar är över. Snyft!

åse

2010-02-05 @ 19:11:04
URL: http://rapportfranlandet.blogg.se/
Postat av: Lotta

Lyckos de barn som går på ditt fritids! Bra start på dagen skulle jag vilja säga och fick genast lite inspiration till lördagens frukost, TACK.

Älgkebab, ja det var ingen dum variant på älgköttet och det var ju bara att karva av från en frusen köttbit. Kryddningen är jag inte helt säker på men jag tror att det var en del smör, salt, peppar och lite av någon stark krydda tex cayenne, chili el liknande, kanske lite grillkrydda el allkrydda mao "man tager vad man haver".



Ha en skön helg och lycka till med filialen, det kan behövas en i grannbyn=)

L

2010-02-12 @ 13:07:15
URL: http://www.lottaspyssel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0