roligt pensionärsliv

Ibland funderar man på hur livet som pensionär skulle vara. Fri att hitta på vad som helst, fri att styra innehållet på sin dag förutsatt att man är frisk och har pensionssparat flitigt.

Igår ringde jag min mor hon var klart upphetsad och sa:
-Idag händer det spännande grejjer här!

Men oj  tänkte jag nu gör de sig av med gården och flyttar, säljer stora maskiner eller avyttrar ngt annat viktigt. Båda mina föräldrar är väldigt aktiva och har många spännade saker för sig så jag anade något stort. Min kropp gick in en slags chockförberedelse innan jag frågade försiktigt, - jaså vad då?

-Jo, vi sitter här i köket, pappa och jag, och tittar när snön rasar av lagårdstaket!

Efter min kroppsliga uppladdning blev svaret nästan en besvikelse men bara en pyttestund för sen skrattade jag gott.

Skönt att pensionärerna inte har svårt att roa sig ;)



 

Det här är utsikten från köksfönstret i Högryd och tittar man lite snett ser man det spännande lagårdstaket.

Vem behöver bingo och dagledigträffar när man kan konsten att roa sig på egen hand ?







Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh, så vackert det ser ut på bilden... suck (och somrigt!)

2010-02-27 @ 21:18:55
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Marinette

SÅ vill jag också ha det när jag är pensionär :)Härligt!

2010-02-27 @ 21:43:56
Postat av: Pensionären

Ett gott skratt förlänger livet!

Nu får jag säkert 5 minuters förlängning.

Tur att du väcker upp mig ur dvalan så jag får perspektiv på tillvaron igen!

2010-02-28 @ 21:00:09
Postat av: Veronica

Snyggt Annika. Äntligen fick du till designen lite.;-) Jag är stolt över dig.Särskilt snygg bild. Synd att det var en bild där du behövde sudda bort dottern. Bra jobbat! Lite vårfärger på teckensnitten på bloggen som matchar headern kanske? =) Jag har tänkt göra om min blogg i evigheter men vem har tid liksom... Gäsp. Nu ska jag luta mig bakåt i soffan, ta en chokladpralin och snart inleda kvällen zappande inför dr House! Jihooo!

2010-03-02 @ 19:18:34
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0