jonssonsvensson

I min sommarstad Sölvesborg finns det två kvinnor som är grymt dåliga på att göra reklam för sig. De gömmer sig längst in i ett hörn på en innergård. De syns knappt. De har funnits i sin gömma i snart 3 år.

I väntan på en pizza så tog jag med Bettan in på en galleri/butik jag tycker om och innan vi skulle gå ut så tipsade kvinnan i butiken oss om det lilla keramikgalleriet i hörnet.

Jag blev stum, hänförd, "gick igång", min hjärna började möblera och tapetsera och placera alla dessa fantastiska föremål på olika ställen.

Sen blev jag alldeles yr! ....det var utförsäljning, halva priset-flyttrea. Jag ville så gärna ta med mig en hel låda med fyrkantigt-krokiga ljusstakar, fat, hundtavlor, hus-ALLT!

det blev till slut en kakelplatta med ett upphöjt kvinnoansikte.

Jag måste tillbaka!
Vilka kvinnor! Blyga i sin framtoning men med konst som skulle smasha rakt in i vilket stort galleri som helst.
Jag är så imponerad av människor som hittar unika uttryck i sin kreativitet. HEJA!

   

  

           

Kika mer på www.jonssonsvensson.se  







Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tipsa Magdalena att de behöver hjälp med marknadsföringen!

2010-08-12 @ 12:42:58
Postat av: Åse

Jag håller med dig. Underbart när man stöter på något annorlunda.

Du kunde väl köpt på dig lite och sålt här hemma. Köpare hade nog inte saknats. Bara ett litet tips.

Kram från Åse

2010-08-13 @ 21:18:49
URL: http://rapportfranlandet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0