OH! :)

I dag hände något fantastiskt. Kollegan Marte gjorde succe´. Det gör hon varje dag men idag fick hon 15 elever att fnissa och skratta och vrida sig lite nervöst av något som de aldrig sett.

Det är spännande med teknik men att en gammal over head apparat skulle orsaka detta exalterade tillstånd hos barnen var högst otippat.
Till slut fnissade även vi.
Veronica, i ettans klassrum dissar vi smartboard. Det går lika bra med lite plastfilm och lyslampa. Tänk vad chefen ska bli glad över detta och det bästa av allt är att BoU kommer att spara ca 10 miljoner, för vad jag vet så finns det nog inga underhållsavtal på OH-apparater....alls ;)




En liten skolhistoria ur verkligheten utspelad i Brunns skola för ca 12 år sedan.

-Fröken, vad var det grisens mamma hette? var det subba??






 



Vilken underbar sommarkväll det blev. När storkillarna skulle spela fotboll i Blidsberg passade jag och lilleman på att fika, spana motorhojjar och mata fiskar på Basta kvarn. 
Vi hjälpte pappa lite. Han spanar också. 40-kris?
Vi har lärt oss en hel del. Honda firestorm, intruder, triumph, ducati monster, ducati st4s osv. 
Killarna  väntar med spänning på vad som kommer att rulla in på uppfarten och om det kommer att göra det ÖHT.









brrrrrrummmmm/a


Kommentarer
Postat av: Veronica (hon som blir uthängd)

Men hallå?!? Vad gjorde ni egentligen med plasten, pennan o lampan? Lektionstips mottages tacksamt när man saknar kollegor att planera och skratta ihop med!

Jag körde OH hela förra året men det var inget fniss en enda gång. I mitt klassrum blir det fniss om man säger "Men hallå, hur tror du att DU blev till egentligen?" Där räcker varken smartboard eller OH... Fast det är klart jag har ju aldrig varit lika rolig som Marte heller så det hänger kanske mer ihop med den biten...

2009-09-02 @ 18:57:13
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vill bara förtydliga att jag INTE var ironisk när jag skrev att jag inte är lika rolig som Marte...

2009-09-03 @ 16:59:28
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Anonym

Veronica du kan inte mäta dig med Marte hon är ju norsk...

2009-09-03 @ 17:23:57
Postat av: Åse

Annika!

Kan inte du starta en kurs i bildredigering till bloggar!? Det skulle väl kunna gå att ordna i missionskyrkan. Du gör så häftiga varianter på din sida! Grunna på det!!!!!

Äse

2009-09-03 @ 19:44:28
URL: http://rapportfranlandet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det skulle vara kul att ha "kreativa kvällar" då skulle vi kunna göra allt från bloggdesign till pyssel och matlagning. Vi avslutar med lite försäljning och skänker pengarna till nåt gott ändamål. Sugen?

2009-09-03 @ 22:57:52
Postat av: KICKI SVENSSON

Jag är med!



....skoja bara.

kram till dig Kicki. Vi tar en match med tennisracket istället ;)Annika

2009-09-03 @ 23:01:16
URL: http://pysselfreaket.se
Postat av: Åse

Det låter toppen, Pyssel och bloggdesign är jag med på. Men matlagning.......nä det tror jag inte!

Det tål att tänka på!!!????

2009-09-04 @ 21:55:17
URL: http://rapportfranlandet.blogg.se/
Postat av: Veronica

Något mer kul har väl hänt i veckan...? Jag behöver underhållande helgslektyr. =) Påminn mig gärna om att jag ska baka imorgon - söndag. Min tur att ha fika på jobbet på torsdag och nu får vi se till att få ett slut på vetekransarna... Vi kan ju få skörbjugg eller allvarlig näringsbrist! (Fast goda är de. Den med äppelfyllning är min favorit.)



Birgitta - om du kommer till skolan på torsdag så blir det fika! Alla andra gamla kollegor som läser Annikas roliga blogg är också inbjudna...

2009-09-05 @ 12:02:59
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0