Elaka giraffer

Jag drömmer mycket och älskar att analysera och fundera på vad alla dessa bilder kommer ifrån och vad de betyder. När jag var liten drömde jag att det sprang små giraffer under min säng. De var galna och elaka.

Under mellanstadiet hade jag en återkommande dröm att jag kom på mig att vara spritt språngande näck i slalompjäxor på offentliga platser. En ganska vanligt förekommande temadröm som många har. Fast kanske inte just i slalompjäxor.

Jag har haft en del drömmar med ganska tydliga budskap och de skiljer sig från nonsensdrömmarna-det är en märklig känsla när man vaknar efter en sån upplevelse.

Hela våren drömde jag att jag hade ett viktigt uppdrag-att rädda bebisar. Särskilt en dröm minns jag tydligt. Det var en bebis som föräldrar och doktorer dödförklarat och lagt i en låda på soptippen. Jag såg tydligt att hjärtat slog och att den levde. Jag ropade och försökte få uppmärksamhet för att få dem att förstå att det inte var försent.

Ibland har jag en stark aning om vad drömmarna kan betyda men detta med bebisarna är fortfarande ett mysterium.
Så varsågoda analysera, gissa, tipsa. Kanske någon av er är drömtydare vem vet? :)


..och så finns det andra drömmar och önskningar. Herr och fru Lööf har ofta kommit tillbaka till tanken att bygga sig ett hus. Den drömmen fick extra näring häromdagen då denna bild dök upp. Ganska tydlig bild som inte behöver tolkas eller analyseras bara köpas rätt av-skitenkelt!
minus hund...


bild från skönahem.com



Spik, hammare och lite skönsömn!  Godnatt.


a♥




Kommentarer
Postat av: Åse

Jag är dålig på att tyda drömmar. Drömmer ofta konstigt men fattar inte vad jag får allt ifrån. Härlig interiörbild. Bordet och stolarna har jag redan så det är bara resten som fattas!!!!

Kram Åse

2009-10-14 @ 21:07:36
URL: http://rapportfranlandet.blogg.se/
Postat av: Fru Nilsson

Jag tycker det är väldigt likt ditt nuvarande kök, bara takhöjden som saknas.

2009-10-15 @ 13:56:04
URL: http://vardagsglimtar.blogg.se/
Postat av: Lotta

wow, vilket kök!!! lite läskiga drömmar, undra vad man får allt ifrån, kanske bäst att inte veta...... ha en bra start på ny vecka!

2009-10-18 @ 19:47:52
URL: http://www.lottaspyssel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0