Kräftor och buktalare

Upplevelser är härliga. Ibland tror jag att upplevelser många mil långt bort är mer värda än de man gör hemmavid.
Den här helgen har jag rört mig i en radie max 12 km från hemadressen men ändå haft upplevelser av helt olika karaktär.
De olika kategorierna kommer här...

Naturupplevelse: 70 ungar i reflexväst och pannlampa, brasa, fotogenlyktor som  mitt ute i skogen firar lägerbål.

Glädje: Att se Pappa hemma vid köksbordet och vid gott mod. Nu väntar vi på att såren ska få läka ifred utan komplikationer. Skänk en tanke/bön för att det får bli så.

Hopp: Himlen var blå under några enstaka timmar vilket genast fick tankarna att lätta.

Flashback: Det står fyra tonårstjejer på toa och sminkar sig. De ska skjutsas till Dalum. Nyss var det jag som gjorde samma sak...det var tider det.

Lyx: Otroligt god mat hemma hos familjen Ståhl. Kräftcapuccino, västerbottenpaj, toast med kräftstjärtar och ädelostgeggamojja, kräftor, glass med kanderade cashewnötter....mmmmm! Vilka kockar!! Att dessutom barnen var fullt sysselsatta och lämnade oss att prata ostört gjorde inte saken sämre.


Frustration: ...kan det lätt bli när man bara har några enstaka få timmar med en god vän på genomresa. Det är så mycket man egentligen vill prata om. Allt ska klaffa men när barnen tar uppmärksamheten och de praktiska detaljerna tar tiden så kan det bli pannkaka.

Mys: Hela söndag förmiddag spenderades i soffan framför brasan.


Udda: Söndagens Gudstjänst hade besök av MR Goran- certifierad ballongkonstnär-trickmästare-buktalare. Jublande ungar var det gott om. Robban köpte en nybörjarsats med ballonger så om ett tag kan ni säkert boka honom för diverse event. Skoj.




Japp det var helgen och som sagt det är dumt att snegla mot grannens gräsmatta när det händer så mycket här...


I morgon är det måndag då ska jag ta med brädor till jobbet, vi ska spika ett Mega-M och Måla det. Praktiskt bokstavs arbete i storformat....





Kommentarer
Postat av: Anneli

Fast jag gillar ju pankaka i alla dess former:) Tänk vad gott att bara ses i stället för att inte göra det alls. Love you.

2009-11-23 @ 10:27:28
Postat av: Anonym

Love u 2, more Örebro in life!

2009-11-23 @ 13:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0