en härlig utflykt

 
Kan det bli mer svenskt än så här? Bilden är från Visingsös södra udde.



Vilken härlig dag det blev. Får man en helt extra ledig dag så måste man ju bara utnyttja den. Vi packade matsäcken och drog till Gränna och Visingsö.

För att få ihop en lyckad utflykt är det många faktorer som ska stämma.
Alla ska vara på gott humör, rätt fika/mackor ska vara packade. Det ska vara rätt smak på saften. Alla ska få vara med och bestämma lite. Alla ska få välja låtar i bilen efter turordning. Det ska vara lagom varmt väder så att mamma inte fryser och pappa inte blir för varm. Det ska vara lagom kulturellt och lagom kommersiellt.
Allt detta lyckades vi med i går.

 



 






På vägen hem blev det Harrys på Piren i Jönköping, riktig sommarstämning och god mat.
När vi ändå var i Jönköping så letade vi upp min kusin Calle och hans familj i sitt nybyggda hus där blev det kaffe och bulle och ett par riktigt trevliga timmar.

En frrruktansvärt skön dag!



Axel har i flera veckor haft en het önskan om att få vara lika cool som sin bror som äger en cykelhjälm med klistermärken på.
Efter inköpet igår satt han med hjälm på hela vägen hem.
Idag på morgonen så var det dags för de coola klistermärkena.

Då är det tur att man har en pappa som samlade på klistermärken i 10-årsåldern OCH att pappan är den enda som vi känner som har dem kvar!

Vilken guldgruva...haha!





I morgon är det 40 års kalas på bryggan. Vart tog alla 25 år- kalas vägen?
Fundera på det du...


/annika

Kommentarer
Postat av: sandra

Låter som en härlig och mysig dag!

Gränna är fint- har varit där jag också!

Kramkram

2009-05-22 @ 20:55:01
Postat av: veronicasfoto

Jag samlade också på klistermärken. Mitt finaste var ett från Storebro-båtar. Det var jättehårt, ovalt och svart med silvertext. Lyxmärke...

Hade en byrålåda full. Fast det var iofs en liten barnbyrå...

Upptempo? Nja, jag slipper ju vakna nätter och att ta hänsyn till fler än mig själv. Då hinner man och orkar bara man tar sovmorgon emellanåt!

2009-05-23 @ 17:09:28
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0