think outside the box

Ja du, det kan betyda mycket. Våga tänka annorlunda, bryta mönster och vanor. Det skulle kunna vara att flytta ut ur huset och leva i trädgården soliga dagar som dessa. 
Det skulle också kunna vara "sluta att placera folk i fack och boxar". Sistnämnda ämne avhandlades i kyrkan idag. Jag skrev ju om just detta för ett tag sedan, att jag var så trött på att jag automatiskt sorterade in folk i just fack.

Mannen som talade så klokt och enkelt om detta kom med ett litet svar på varför man gör så här.
Han menade att det förmodligen beror på att man själv har ett stort behov att veta vilket fack man tillhör i olika sammanhang.
Ett enkelt svar på en fråga jag gått och vänt ut och in på hela våren. Inte för att jag inte kanske klurat ut ett möjligt svar men det är skönt när någon annan bekräftar det man själv tänkt.
Gudstjänsten idag får ses som avslutning på vårens fråga.


Nu kommer delkurs 2. "Varför detta behov av att veta vilket fack jag tillhör?" 
Jag skulle vilja befinna mig på slutlektionen i denna utbildning och ha ett gesällbrev som bevisar att alla tankar om att sortera mig själv och alla andra har upphört. Tyvärr är det väl sällan så att genvägar är den bästa lösningen.
Jag gissar att lektion 5 och 6 handlar om hur man värderar sig själv och tar hand om sin självkänsla och att
lektion 7 förmodligen tar upp ödmjukhet inför de man möter.

Jag har haft en dröm/tanke/bild, kalla det vad du vill, om att jag lever mitt liv i en papplåda och att jag är grymt sugen på att bara slå sönder väggarna som uppenbarligen är tunna.

Jag har en känsla av att det inte handlar om vare sig jobb eller familj (ni kan sluta oroa er nu;) utan bara om mitt sätt att leva och att tänka. Jag vill inte vara begränsad. Jag vill kunna tänka outside the box.

Alltså vänner om du tänker som jag så börjar vi nu!
Nu slutar vi att tänka i lådform.
Släpp ut dig!


Köksbordet ute...tokigt?...nytänkande??  haha / a♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Prästen sa också att den längsta resan man gör är den inom en själv. Det finns alltid ngt att utforska så du får nog lägga til en del kapitel innan du är klar.

Sen kan du börja med att slå ut en lådvägg så du får lite luft! Säg nej - det får du göra själv! sen kan du träna hjärnan med att varje dag göra en vanlig rutin på ett annorlunda sätt. Hälsar en som inte klarar det själv.

2009-06-29 @ 10:15:57
Postat av: Veronica

Jag ska försöka ta lite sommarlov och tänka mindre överhuvudtaget.



Snart juli, en månads total frihet! Ingen låda, möjlugen en bag-in-box då... För en sådan box är väl ok?

2009-06-30 @ 12:47:23
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: utanförlådan svarar:

Jadå! och när du har tagit ett par glas så löser du säkert det här problemen och några till. sommarkramar.

2009-06-30 @ 17:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0