slö, slapp och ledig?

Vilken dag! So far so good.

Arvid har idag trotsat alla naturlagar och sin egen rädsla genom att sjunga solo på skolavslutningen. Att han kunde sjunga visste vi och som vi har bönat och bett genom åren att han ska våga visa det för andra.
Idag gjorde han det och han gjorde det med bravur!..tycker mamman iallafall. Tårarna föll av stolthet. Kompisen Kevin kompade störtskönt på gitarren och klassen stämde in i bakgrunden.
GO ARVID GO!

Klockan 13 firade vi sommarlovet med mormors mat i Högryd. mmmmmm. Mitt i middagen knackar kusin Lisa i glaset och säger att hon vill hålla tal.
- "Ja, vi har allihop samlats här idag tack vare mormors brunsås!"
Ja, den såsen är värd ett hyllningstal.

Nu ska jag ta igen mig i fem minuter till sedan är det bara att dra på underställ, regnställ och ryggsäck. För trots regn ska vi ut på vandringshajk med 40 scouter. Jag måste nog tvinga på mig ett leende också. Det är kul med scouter men jag gillar inte att sova ute så ikväll när alla somnat ska jag smita hem och lägga mig i min sköna säng. (FEJK-scout)

So long!. Alltid redo!


Arvid the rock-star!
.

Måste bara berätta också att när jag hade skjutsat Johanna och kom hem så var Axel inte hemma. Han hade rymt. Han stod inte ut med att vänta en timma till. Han ska sova hos kompisarna Emma och Hanna inatt. Han hade helt sonika tagit hela packningen, en stor trunk med täcke, kudde, gosedjur och kläder och bara dragit utan att säga hej och god natt.
Företagsamt litet barn.
I går kväll när vi låg i sä'ngen sa han-Mamma jag vill flytta. Jag känner mig inte fri här. Det är svårt att sova. Jag vill flytta närmare Emma och Hanna.
Vi bor två hus bort,  vi får väl kolla med grannarna om vi kan byta. Lena vad tror du? Vill du byta? ;)








Kommentarer
Postat av: veronicasfoto

Jag är så fascinerad av Arvis sång. Femmans framträdande var helt outstanding. Jag skulle vilja se det igen! Käns som att en sådandär gala skulle vara aktuell snart igen. =)

Tror du inte Axel kan få bo hos familjen Högberg/Svensson ett tag? Det låter ju sorgligt med små sommarlovsbarn som inte känner sig fria. ;-) Sötnos! Snart är han också stor kille och kan sjunga solo i kyrkan...

2009-06-13 @ 10:35:10
URL: http://veronicasfoto.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej och vad kul att hitta hit!



Arvid var modig som sjöng och kanonbra var det! Axel som vill flytta,hmm lite tidigt kanske, haha de är för sköna de små killarna.

Visst är tjejerna och killarna goa på kortet och självklart får du "sno" det men det kanske är bättre att jag skickar ett via mail för jag har minskat storleken på bloggen.



Ha en riktigt skön midsommar!

Lotta

2009-06-15 @ 21:48:08
URL: http://lottaspyssel.wordpress.com
Postat av: Anonym

Axel är välkommen hit på lovet så att han kommer lite närmare kompsísarna, annars kan han ju alltid gena genom vår tädgård. Modiga Arvid hade gärna velat lyssna hoppas det blir tillfälle igen. L

2009-06-15 @ 22:08:18
Postat av: Ellen

Arvid, önskar repris på midsommarafton!Kompet får du kanske vara utan....

2009-06-16 @ 07:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0