nationaldagen..

..bör firas, det gör vi genom att nöta soffan så mycket vi orkar. Vilar, tar igen oss, tar sats för sommaren. Laddar våra kroppar med kakor och godis för att  bikinins och badbrallornas veck säkert och snyggt ska fyllas ut.

Frågan är om man kommer att behöva klä av sig i sommar det är ju bara så himlans kallt hela tiden.
Men hallå det är juni och klimatvarning men jag tror att forskarna har räknat och mätt fel för varför måste jag ha mina skidstrumpor på mig. Det är inte alls varmt. Det har haglat ispluttar flera dagar i sträck.


Johanna och Arvid fick nya mys/träningsoveraller för ett tag sedan gm fotbollen. Axel undrade varför inte han fick en också. Orättvist klagade han, jag höll med och beställde en till honom. Detta berättade han stolt för sin syster som svarade - Vad ska du ha den till du spelar ju inte fotboll?! - Den ska jag ha när jag tränar minigolf!

Pappan och de två äldre barnen har börjat uppladdningen inför kvällens fotbollsmatch de hejar naturligtvis på Sverige. Axel tycker att han i randig tröja verkar cool och jag hejar på de som vinner.



Nu börjar barnen bli hungriga också...köttbullar..kotletter...brunsås pommes, förslagen är många. Flingor och sylt svarar pappan. Jag får nog sluta blogga och styra upp näringsintaget.



Heja Sverige!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0