Japp då var det över för den här gången!

                                     




Nu är det slut på riktigt, det är inte det att vi inte hinner vänta tills tjugondaknut men granens barr låg UNDER granen, julpyntet var dammigt och ikväll har vi varit i kyrkan och sjungit julens alla fina sånger så då får man anse att hos oss är julen slutt.

Kanske att vi hinner vänta in de tre vise männen för de kommer ju inte förrän i morgon på trettondagsafton eller möjligen på trettondagen lite beroende på hur snabba kamelerna var. Julkrubban får stå kvar några dagar till, det känns mer ärligt än att tomtarna får sitta på hyllan.
Häromkvällen var vi hos familjen Strömbom de hade gjort så fint med sin krubba ett helt litet landskap med mossa, åsnor och allt som kan tänkas höra till. Axel var fascinerad och vi kom överens om att göra ngt liknande nästa jul.

Nu siktar vi vidare på 2009 och hoppas att det blir ett härligt och lagom spännande år.

Gott Nytt år och här lite välsignelser på vägen.

Det du ber i ditt hjärta det hör Gud, dina tankar känner Han.
Gud har omsorg om dig i stort och smått.

Herren ser dig och beskyddar dig

Herren vandrar med dig och bär dig ömt.

Herren lugnar dig och ger dig sin frid.

  

Herren säger -lita på mig jag ska finnas vid din sida alla din dagar.

Amen

Ta vara på dig och 2009!









Kommentarer
Postat av: Birgitta

Det var vackert skrivet. Jag blev rörd.

2009-01-04 @ 23:13:14
Postat av: Anonym

Väldigt fint Annika. Jag ska bära med mig de orden hela 2009. Kram

2009-01-07 @ 20:07:01
URL: http://msborg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0